Anders Östling
Medlem
Amex EB Elite kort. Vet inte vad problemet är, långsamma och dålig koll är väl vad jag hänger upp mig på.
Riktigt bra som du kan läsa mer om här.Hur har er kort-reseförsäkring fungerat i praktiken?
Diners.Vilket kort? Vad krånglade de kring?
Inte så imponerad jag heller av Elites serviceinställning. Var i Spanien förra veckan och drog på en riktigt ordentlig magsjuka. Ringde deras nummer och fick prata med en nonchalant kille som skrattade åt mig när jag frågade om de hade information om vårdinstanser i närmsta större stad (Malaga) trots att det står så fint i avtalet att de bistår med sådan information. Kunde dessvärre inte riskera att läggas in i Spanien och dra på mig MRSA så jag fick ta mig hem med en Go Light-biljett som jag nu inte kommer få tillbaka pengarna för.Amex EB Elite kort. Vet inte vad problemet är, långsamma och dålig koll är väl vad jag hänger upp mig på.
Jag fick avbryta/ställa in en Londonresa pga akut sjukdom för några veckor sedan. Har kontaktat Amex/Solid (har Elite) och skickat in alla begärda handlingar. SKulle fått besked inom 5 dagar. Efter 10 dagar kontaktar jag dem igen och får ny begäran om att "svara på tre frågor". Alla dessa tre var redan besvarade för 10 dagar sedan längre upp i samma mejl! Blev tvärförbannad och ringde upp dem igen och bad och få tala med handläggaren. Detta var vid lunchtid och jag fick veta att hon gått för dagen. Så nu, ytterligare 3 dagar senare och efter att ha svarar på samma frågor IGEN så har jag inget besked från dem. Urkasst IMO och jag kommer att kontakta Amex och berätta vad jag tycker efter midsommar.
Så mitt betyg är än så länge en överkorsad bålgeting (av fem).
Eftet fem veckors pingpong med nonsenssvar från Solid så tröttnade jag och kontaktade Amex direkt. Detta var vid 10-tiden i fredags. Efter lunch får jag mejl från Solid med besked att pengarna kommer nästa vecka. Slump?Hur har det gått?