Valley
Medlem
@Volatyle
Enkel sammanfattning: BC har gett väldigt mycket fördelar i form av högre status på hotell och snart också på flyg. Utan att det kostat mig ett enda extra öre
En annan som numer rasat rätt ner genom nivåerna till plain basic överallt vad gäller flyg och hotell, har nu, genom kunskapen jag fått till dels genom BC, börjat komma upp i lite högre nivåer. Och då UTAN att lägga ut ett enda öre mera än vad jag gjorde tidigare.
På hotell har jag tack vare tipsen här i nästan 2 år legat på guldnivå-/platinumnivå hos Hilton, Carlson och Accor och BW.
Flygnivåer, med det jag nu flyger, har varit hopplöst tills nu. Räknar kallt med att jag, även det tack vare BC, når upp till BAEC Silver utan att lägga en enda krona mer än vad jag skulle gjort i normala fallen.
Dock skall nämnas att det kan ta ett par timmar längre att komma fram till dit jag skall, genom att jag har ett leg extra.
Kundrelationer och resande är en "tricky question" Har både i tidigare liv och i nuvarande resor där jag fakturerat/r kunder resor.
Försöker överlåta biljettbokning på kunderna men det slutar alltid med att jag får ordna själv och fakturera. Som standard i mina avtal tillämpar jag en liten policy. Inom Europa ombokningsbar biljett Economy och övrigt Business.
Nu fanns inte detta forum när jag var i farten som mest och hade en till ett par flyg i veckan ( 4 - 10 leg ). Men jag lärde mig då vikten av ex.vis guldmedlemskap och rätt kort, till och med att boka på rätt sätt (= ALDRIG använda en resebyrå ).
Trots fullbokade plan kom jag hem. Förseningar kunde tillbringas i en lounge. Kortförsäkring gjorde att jag kunde köpa nya kläder inför ett möte när väskan var på avigvägar.
Detta och en massa, massa annat är det man får tillgodo på BC. Lyfter din nivå för aktivt resande utan att det kostar ett öre mer.
För att också gå tillbaka till kunder och att fakturera kunder.
Som jag haft det och har det, är det till kundens fördel att jag ex.vis har sådan status att jag får förtur på flyg och kan åtnjuta fördelar med statusprogram.
Är ett plan fullbokat och jag inte kommer med, kanske inte ens samma dag. Då får min kund betala för övertid, extra restid, extra traktamenten, mm.
Förtur i och med guldstatus har sparat 2 av mina kunder mer än 25 papp/kund.
Likaså kravet på ombokningsbara biljetter. Haft kunder som kostat bolagen sina både pengar och projektfördröjning för att man krävt billigaste biljetten.
Vi som har/haft ett glamouröst resarliv som del av vårt jobb är också människor. Som när vi är ute och reser även vill ha tillgång till drägliga förhållanden. Även om vissa kunder/arbetsgivare inte riktigt vill förstå det.
Enkel sammanfattning: BC har gett väldigt mycket fördelar i form av högre status på hotell och snart också på flyg. Utan att det kostat mig ett enda extra öre
En annan som numer rasat rätt ner genom nivåerna till plain basic överallt vad gäller flyg och hotell, har nu, genom kunskapen jag fått till dels genom BC, börjat komma upp i lite högre nivåer. Och då UTAN att lägga ut ett enda öre mera än vad jag gjorde tidigare.
På hotell har jag tack vare tipsen här i nästan 2 år legat på guldnivå-/platinumnivå hos Hilton, Carlson och Accor och BW.
Flygnivåer, med det jag nu flyger, har varit hopplöst tills nu. Räknar kallt med att jag, även det tack vare BC, når upp till BAEC Silver utan att lägga en enda krona mer än vad jag skulle gjort i normala fallen.
Dock skall nämnas att det kan ta ett par timmar längre att komma fram till dit jag skall, genom att jag har ett leg extra.
Kundrelationer och resande är en "tricky question" Har både i tidigare liv och i nuvarande resor där jag fakturerat/r kunder resor.
Försöker överlåta biljettbokning på kunderna men det slutar alltid med att jag får ordna själv och fakturera. Som standard i mina avtal tillämpar jag en liten policy. Inom Europa ombokningsbar biljett Economy och övrigt Business.
Nu fanns inte detta forum när jag var i farten som mest och hade en till ett par flyg i veckan ( 4 - 10 leg ). Men jag lärde mig då vikten av ex.vis guldmedlemskap och rätt kort, till och med att boka på rätt sätt (= ALDRIG använda en resebyrå ).
Trots fullbokade plan kom jag hem. Förseningar kunde tillbringas i en lounge. Kortförsäkring gjorde att jag kunde köpa nya kläder inför ett möte när väskan var på avigvägar.
Detta och en massa, massa annat är det man får tillgodo på BC. Lyfter din nivå för aktivt resande utan att det kostar ett öre mer.
För att också gå tillbaka till kunder och att fakturera kunder.
Som jag haft det och har det, är det till kundens fördel att jag ex.vis har sådan status att jag får förtur på flyg och kan åtnjuta fördelar med statusprogram.
Är ett plan fullbokat och jag inte kommer med, kanske inte ens samma dag. Då får min kund betala för övertid, extra restid, extra traktamenten, mm.
Förtur i och med guldstatus har sparat 2 av mina kunder mer än 25 papp/kund.
Likaså kravet på ombokningsbara biljetter. Haft kunder som kostat bolagen sina både pengar och projektfördröjning för att man krävt billigaste biljetten.
Vi som har/haft ett glamouröst resarliv som del av vårt jobb är också människor. Som när vi är ute och reser även vill ha tillgång till drägliga förhållanden. Även om vissa kunder/arbetsgivare inte riktigt vill förstå det.