Senaste nytt

Hur gammal var du när du för första gången skaffade ett bonuskort hos ett flygbolag?

Joined LH M&M in 1993 at the age of fifteen when I started attending boarding school in the UK. Joined BAEC the same year.
It only managed to become M&M FTL in 2010. I still have that one.
I joined EB in February 2011 after moving to Sweden. It took me five month to become an EBG. Will secure the status at the end of next month for next year. Been doing a bit mor flying the last couple of years.
 

Axelzon

Medlem
1. KLM flight från Malmö till Denpasar 1998 (inte rest mer här)
2. AF flight Köpenhamn - Koh Samui 2004 (inte rest mer här heller)
3. SK 2004 (EBG sedan 2007, väntar med spänning på en inbjudan till något annat)
4. CX flight från Shanghai - Hong Kong 2010 (silver sedan 2011)
5. Qatar (silver) efter en longhaul flight, den ända.....
 
Jag var pinsamt sen. Mitt första kort var 2007. Och då hade jag redan rest i jobbet i 10års tid. Tänkte helatiden att jag inte behöver det för jag åker alltid business endå.

Var SkyTeam som gav mig ett utan att jag ens fråga för deras PA service såg att jag hade c:a 200k miles om året hos dem. De var även snälla nog att kreditera mig för nästan 600k miles som jag hade åkt sedan starten av flying blue.
 

rob74

Medlem
Första programmet jag gick med i var BRA Card (Braathens). I och med att de tog över Transwede och hade bra studerandepriser så åkte jag en del med dem (LLA-ARN). Blev även en del London med KLM och då fick man ju poäng där.
Året var nog 1996 eller 1997 och då var jag 22 år. Uppnådde dock aldrig någon status men fick in en hel del poäng varav jag brände en del och resten kom att överföras till EuroBonus då SAS köpte Braathens.

EuroBonus blev det först 1999 då mitt flygande ökade rejält. Minns att mina första flighter som gav mig poäng var MMX-ARN-LED.
Blev EBS på några månader och efter ytterligare ett år EBG. Slutade studierna 2002 och är nu inne på 11:e året som EBG samt ett år som EBS där i mitten nånstans.

Gick under studietiden även med i Qualiflyer då det blev lite resor med Swissair, men det varade ju inte så länge...
 

Lonelyflyer

Medlem
Oj, måste ha varit i samband med att jag började jobba på SAS callcenter på Frösön 2007, jag var alltså 29 år då

Vi blev ombedda att skaffa kort alla vi som började kursen, mycket för att kunna förklarar för kunder hur man ansöker osv.
 

Mikael

Medlem
SAS EB 2000 (22 år), sedan Air China Phoenix Miles 2002 (tror jag), Finnair plus nåt år senare. Sedan 2011 medlem i BAEC, BMI DC, US Airways Dividend Miles, ANA, samt Aegean Miles & Bonus :)
 

lonewolf

Medlem
Jag gick med vid lanseringen av Malmö Aviations bonusprogram "Bzzkids" för barn under 18 år när jag var 14-15 tror jag, minns dock inte under vilket år detta var tyvärr. Sedan gick jag med i Norwegian Rewards när det lanserades det var när jag var 18 år 2009. Och gick med i SAS Eurobonus nu i April och blev guldmedlem på under 100 dagar "är och var 19 år när jag gick med i EB" :)
 

Palazzi

Medlem
Jag gick med vid lanseringen av Malmö Aviations bonusprogram "Bzzkids" för barn under 18 år när jag var 14-15 tror jag, minns dock inte under vilket år detta var tyvärr. Sedan gick jag med i Norwegian Rewards när det lanserades det var när jag var 18 år 2009. Och gick med i SAS Eurobonus nu i April och blev guldmedlem på under 100 dagar "är och var 19 år när jag gick med i EB" :)

Blev du bara ett år äldre mellan 2009 & 2012? ;)

PS. Väldigt imponerande väg till EBG! :)
 
Toppen