Senaste nytt

Hur gammal var du när du för första gången skaffade ett bonuskort hos ett flygbolag?

henrik l

Medlem
Började sent eftersom jag inte flög så mycket innan. 1996 AAdwantage som 34-åring, det var dom poängen jag plockade med i CX F nyligen. 1997 SAS EB och sedan har det rullat på.
 

Jonas C

Medlem
Lufthansa Miles&More, i Januari 2007 14 år gammal. Försökte flertalet gånger innan gå med i EB via pappersblankett, men no-dice. Fick dock upp intresset för poäng ganska nyligen, och innan det ansåg jag bonusprogram som rätt meningslösa (vilket förståss kan ha varit för M&M).
 

Kricka

Medlem
Gick med i SAS EB när det startade 1992, vilket var några månader innan jag
fyllde 40. Var med i UA:s program innan dess.
 

Bryant

Medlem
Jag gick med i EB 1996 när jag var 18. Flög inte speciellt mycket men kände ändå ett behov. Sedan har det blivit en hel del kort och ännu fler efter att jag började hänga på bc.se.
 

erc

Medlem
Late bloomer. Gick med som trettioåring i september 2003. Första registrerade flight såg ut så här:

07 jan 2004
Stockholm - Helsinki
SK 0702E Y Economy Flex
900 Basic points

Sen följde otaliga resor med SK och KF till HEL i tjänsten. Sedan nåt år tillbaka flyger jag ingenting alls i tjänsten utan fyller bara på saldot med privatresor (och shopping).
 

Senator

Moderator
Jag gick med i SAS EB i augusti 1993 då jag var 21 år. Samma år gick jag även med i UA Mileage Plus samt CO One Pass. Blev EBS första gång 1995 och EBG 1999. Gick över till M&M i 2000.
 

Jannik

Ny medlem
Vet inte riktigt var man hittar när man registrerade sitt kort på M&M men skulle tippa på att jag var runt 12-13 när farsan registrerade mig, men det var inte förrän jag blev runt 16-17 som jag började intressera mig för poängen...
 
Jag skaffade EuroBonus medlemskap 2010 när jag var 28år. Gjorde det på inrådan av chefen på nya jobbet. Han sa: "Ta och skaffa EuroBonus också om du inte har det. Det kan ju bli någon resa om året, t.ex. Julfesten varje år. Jag flög till Göteborg i sommras för mina poäng och då kostade det bara 2-300kr"

Nu får man tala tyst om hur många poäng jag tjänat in och vilka longhaul resor i C jag kvitterar ut för poäng :) Den svenska avundsjukan är bra jobbig!
 

bL0m

Medlem
Jag gick med i SAS EB i augusti 1993 då jag var 21 år. Samma år gick jag även med i UA Mileage Plus samt CO One Pass. Blev EBS första gång 1995 och EBG 1999. Gick över till M&M i 2000.

Tänk om du inte gått med M&M och blivit Senator, vilket alias hade du haft då?
 
Toppen