Senaste nytt

Hur gammal var du när du för första gången skaffade ett bonuskort hos ett flygbolag?

Flygbolagens bonusprogram har funnits i massor med år. Och från att i början kunna ta ut fria flygbiljetter, kan vi idag uppgradera till Business och First, plocka ut hotellnätter, hyrbilar. Ja, alternativen är många och det man förlorar på när man flyger- det är att inte gå med i ett bonusprogram.

Hur gammal var ni när ni skaffade ett medlemskap i ett flygbolags bonusprogram? Och vilket flygbolag var det?

Själv var jag 19 år gammal (10 år sedan) och det var för både Qantas och SAS. På den tiden jag skaffade ett SAS EB kort fick man ju också bara poäng för utrikes resor.
 

palmen

Moderator
Qantas Frequent flyer för ca 2½ år sedan i samband med resa tur och retur till australien.
Joinade EB för 2 år sedan, sen har det blivit massor av andra efter det sedan jag upptäckt denna sida.

Har 24k poäng på Qantas som jag måste komma på något bra sätt att spendera innans lutet på mars.
 

JensE

Medlem
2001 tydligen som jag skapade mitt EB konto. Äldsta flighten som jag kan se är från maj 2001.
Undrar hur C var på den tiden inrikes, troligen ingen speciellt då jag kommer inte ens ihåg flighten :)
07 maj 2001
Stockholm - Malmö
SK 0103 C Business
Basic Points
1 200
0
 

David

Medlem
2001 för mig med, 22 år gammal. Minns inte det specifika ändamålet men torde varit svenska galapremiären av Sagan om ringen som gick av stapeln i Stockholm med en jättetrevlig efterfest nere i ett skyddsrum stilfullt inrett. :)

Såg en annan sak, SAS är inte så duktiga på att stava. Chongqing borde skrivas just så och inte som det nu felaktiga Chonqoing i transaktionslisan. :)
 

Jacob

Medlem
Gick med i Eurobonus veckan efter jag fyllt 18 (var 18-års gräns på den tiden) och lyckades faktiskt efterregistrera två flygningar jag gjorde när jag bara var 17.
 

joemume

Medlem
1995, med SAS Eurobonus. Flög mycket inrikes då och vårt företagsavtal med SAS på den tiden innebar alltid C-klass, så det blev en bra start på poängsamlandet. :)
 
Toppen