Senaste nytt

Hur går det för linjen Arlanda -Los Angeles?

Agö

Medlem
För att vara on-topic så är jag nyifken på hur SAS linje påverkat övriga aktörer mot LAX, främst då Norwegian som erbjuder direktflyg, men även till viss mån andra bolag där ett byte är nödvändigt. Ställde frågan lite tidigare i tråden, men lägger fram den igen får vi se om någon har info på det :)
Eller om den kannibaliserat på övriga linjer. Helt klart är dock att den verkar gå bra om man ska tro rapporterna här (vilket förstås är kul) men så är det ju också i synnerhet under denna säsong den ska gå bra.
 

mtlmr

Medlem
Thailand har väl stagnerat lite, men framförallt tror jag att folk är mer benägna att åka långt, oftare. Greklandresan kan således bli en USA-resa för vissa, men det fylls också på underifrån.

USA är inte heller riktigt bara NYC för många svenskar heller, vilket uppmuntrar tex LA.
 

Lukas S

Medlem
Åkte på SK939 i går, söndag 29/5, i Business. C var max 50% fullt skulle jag gissa, i PLUS var alla tvåor tagna men samtliga treor i mitten lediga, och i Go fanns en hel del platser lediga. Med andra ord, väldigt tomt. Snackade med flera i kabinpersonalen som sade att linjen gick bra men att söndagar brukade vara så här tomma.
 

TasselT

Medlem
Åkte på SK939 i går, söndag 29/5, i Business. C var max 50% fullt skulle jag gissa, i PLUS var alla tvåor tagna men samtliga treor i mitten lediga, och i Go fanns en hel del platser lediga. Med andra ord, väldigt tomt. Snackade med flera i kabinpersonalen som sade att linjen gick bra men att söndagar brukade vara så här tomma.
Ingen sätter sig väl på ett flyg samtidigt som Elitloppet går på Solvalla ? :)
 

chazzie

Medlem
Det kan nog vara så att folk i allmänhet reser mer nu, det har blivit väldigt billigt i förhållande till inkomst än för säg, 10-15 år sedan där mycket väl en resa till Gran Canaria eller Grekland var samma peng som en vecka i New York nu. Bra priser och direktflyg bidrar så klart, och Los Angeles samt Kalifornien är nog något som har ett stort drag hos många svenskar.

Hur ofta flyger Norwegian till LAX? 2-3 gånger i veckan?
 

Schnake

Medlem
Åkte på SK939 i går, söndag 29/5, i Business. C var max 50% fullt skulle jag gissa, i PLUS var alla tvåor tagna men samtliga treor i mitten lediga, och i Go fanns en hel del platser lediga. Med andra ord, väldigt tomt. Snackade med flera i kabinpersonalen som sade att linjen gick bra men att söndagar brukade vara så här tomma.
Låter rimligt! Som vanlig förvärvsarbetare vill man nog inte gärna komma hem med jetlag en måndag förmiddag, vilket även går att ana från prissättningen (såklart):

d848dd913b.png
 
Toppen