Senaste nytt

Hur går det för linjen Arlanda -Los Angeles?

Avgeek

Medlem
Jag har kollat lite random datum och det verkar inte sälja slut ofta i C och undrar om någon har insider-info på hur det faktiskt går för den här linjen? Den är ju ny men hade varit tråkigt om de behöver avsluta den igen..
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Paby

Medlem
Jag är lite orolig men förhoppningsvis har SAS (råd att ha) tålamod. Har åkt två gånger och för två veckor sedan var det bara 149 pax ut på söndagen..

LAX känns inte som någon transferdestination så frågan är om det tillräckligt mycket folk som har det som sin slutdestination, som SFO, för att fylla planen. Å andra sidan tänkte jag med viss skepsis så om ARN-HKG också och den verkar ju gå som tåget så man har uppenbart för lite data för teorierna.
 
Jag är lite orolig men förhoppningsvis har SAS (råd att ha) tålamod. Har åkt två gånger och för två veckor sedan var det bara 149 pax ut på söndagen..

LAX känns inte som någon transferdestination så frågan är om det tillräckligt mycket folk som har det som sin slutdestination, som SFO, för att fylla planen. Å andra sidan tänkte jag med viss skepsis så om ARN-HKG också och den verkar ju gå som tåget så man har uppenbart för lite data för teorierna.
Den riktiga semestersäsongen har inte dragit igång ännu. Och betänk att många bokar låååångt i förväg dvs innan linjen äns fanns.
 

Paby

Medlem
Den riktiga semestersäsongen har inte dragit igång ännu. Och betänk att många bokar låååångt i förväg dvs innan linjen äns fanns.

Jag tror inte SAS tanke var att starta en semestersäsongslinje, och att många bokar långt i förväg gäller även HKG och SFO. Trots det har dom haft jättefin load ända sedan start.
 

palmen

Moderator
Min hemresa om ca 2 veckor finns de 1 plats till försäljning i de tre högsta bokningsklasserna så det tyder på rätt bra beläggning.

Hur ser det ut för övriga linjer i april / maj? Fyller väl inte planen direkt ofta. Med bra cargo behöver de inte ha fullt för att tjäna på rutten.
 

skoeld

Medlem
LAX känns inte som någon transferdestination så frågan är om det tillräckligt mycket folk som har det som sin slutdestination, som SFO, för att fylla planen. Å andra sidan tänkte jag med viss skepsis så om ARN-HKG också och den verkar ju gå som tåget så man har uppenbart för lite data för teorierna.

Om man ska till Silicon Valley så är ARN-LAX-SJC ett alternativ.
 
Toppen