Senaste nytt

Hur fungerar EuroBonus-numret hos partners?

Harnos

Medlem
Byter snart från EBS till EBG, tror jag reggat EBS numret hos dom flesta partners jag använder för att få min EB poäng, behöver jag byta alla till prefix EBG eller är det bara själva numret efter som räknas?
 

Jacob

Medlem
Det fungerar bättre nu än det gjorde tidigare då många flygbolag verifierar ditt Eurobonusnummer mot en central databas. Men har du bokningar där ditt EBS-nummer ligger inlagt tycker jag du ska försöka få det ändrat för att undvika problem. Tar så mycket tid med efterregistreringar.
 

Harnos

Medlem
Det fungerar bättre nu än det gjorde tidigare då många flygbolag verifierar ditt Eurobonusnummer mot en central databas. Men har du bokningar där ditt EBS-nummer ligger inlagt tycker jag du ska försöka få det ändrat för att undvika problem. Tar så mycket tid med efterregistreringar.

Tack Jacob! Ska försöka att byta överallt manuellt men alltid någonstans man glömmer...
 

Harnos

Medlem
Numret är nog detsamma, vissa partners accepterar bara siffrorna medan andra även kräver prefixet, EBB, EBS eller EBG.
 

Roger J

Medlem
Min erfarenhet är att prefixet inte spelar någon roll. Har haft "fel" prefix då jag hoppat mellan EBP och EBG hos Avis, Hertz, Hilton, Best Western osv och poängen kommer in som de ska ändå.
 

mry

Medlem
min erfarenhet är att det inte står SK*G eller *G på boardingpasset om man inte har angivit sitt nummer med EBG först i bokningen. Det är dock lätt att byta om man bara loggar in på lufthansas sida och fyller i sitt nummer.
 

Roger J

Medlem
I flygbokningar bör man såklart ha rätt prefix för att inte riskera att få fel status.
För poängintjäning hos partners såsom hyrbilsformor verkar det alltså oftast fungera även om man har fel prefix.
 
Toppen