Senaste nytt

Hur fungerar egentligen Hertz bonusprogram?

Dbodenfo

Medlem
Vet att min bror får poäng och har bokat poängresor, men jag har aldrig fått ett enda poäng vare sig på SAS, Hertz, eller något FF program. Har aldrig förstått Hertz.
 

Homer

Medlem
Vet att min bror får poäng och har bokat poängresor, men jag har aldrig fått ett enda poäng vare sig på SAS, Hertz, eller något FF program. Har aldrig förstått Hertz.



Om du vill tjäna poäng med någon partner får INTE den här rutan vara ikryssad

Sammanfattning av profil

4. Medlemsuppgifter

Ja, jag vill tjäna in poäng i Hertz Gold Plus Rewards.
 

Tveket

Medlem
Pratade rätt länge nu med en som jobbar med bonusprogrammet.

Det går att hyra för poäng! Jag testade Stockholm C, en dryg vecka fram i tiden, och en hyra på TVÅ dagar varav en dag blir betald. Det sistnämnda är tydligen viktigt.

Vidare sa han att det INTE går att uppgradera med poäng, trots att det klart och tydligt står online att det ska vara en del av programmet.

Samma erfarenhet som dig. Råkade av misstag välja två dagar i bokningsdiologen (klass D), fick då upp att jag kunde använda poäng för en av dagarna. När jag sedan ändrade till en dag så gick det inte att använda poäng.
 

Mr Basic

Medlem
Kanske fel tråd men hittade ingen annan.
Försöker logga in på Gold Plus Rewards men blir bara ombedd att ”utföra en identifiering”? När jag klickar på ”utför identifiering” hamnar jag på startsidan?
Ngn som råkat ut för samma problem och har några tips?
Fakta:
•Inga problem att logga in för en vecka sedan
•Ej bytt lösenord
•Kundtjänst stängt
 

Berglund

Medlem
När jag klickar på ”utför identifiering” hamnar jag på startsidan?
Prova annan webbläsare, rensa cache och cookies. Det där låter som om systemet vill göra en identifiering, därför att ”det ska göras” enligt något lands regler/protokoll men när funktionen inte finns/behövs i Sverige så nollställer sidan sig självt. Liknande beteende finns om man surfar på mobilen och den efterfrågade sidan inte finns anpassad för mobil, då kan webbsidan försöka ”rädda” situationen genom att skicka tillbaka en till början, en slags ”fall back”.
 

Mr Basic

Medlem
Prova annan webbläsare, rensa cache och cookies. Det där låter som om systemet vill göra en identifiering, därför att ”det ska göras” enligt något lands regler/protokoll men när funktionen inte finns/behövs i Sverige så nollställer sidan sig självt. Liknande beteende finns om man surfar på mobilen och den efterfrågade sidan inte finns anpassad för mobil, då kan webbsidan försöka ”rädda” situationen genom att skicka tillbaka en till början, en slags ”fall back”.
Oklart om ngt av ovanstående påverkade men det löste sig. Visade sig att det fanns två ”signera-knappar”, en liten i slutet av själva texten (den använde jag och skickades till startsidan) samt en stor knapp längst ned (som jag missade #serinteskogenförallaträd). När jag tryckte på den stora fick jag återställa lösenordet och sedan så fungerade det. :)
Tack @Berglund

Edit. sedan så kan jag ju tycka att jag själv borde tänkt på att rensa cache mm :oops:
 
Är det någon som lyckats boka bonusbil på Hertz? Jag försöker och försöker men när jag klickar i att boka för poäng så funkar det inte. Jag får bara upp pris i kronor.
 

Tveket

Medlem
Är det någon som lyckats boka bonusbil på Hertz? Jag försöker och försöker men när jag klickar i att boka för poäng så funkar det inte. Jag får bara upp pris i kronor.

Jag har tyvärr heller aldrig lyckats. Så skulle också gärna höra om någon har tips på hur man lyckas med det. :)
 

B380-9 XWB

Medlem
Är det någon som lyckats boka bonusbil på Hertz? Jag försöker och försöker men när jag klickar i att boka för poäng så funkar det inte. Jag får bara upp pris i kronor.

Strax efter att Hertz påbörjade sin rekonstruktion under förra året så behövde man ringa in för att boka.

Möjligt att det har ändrats men eftersom du inte lyckats så antar jag att det gäller fortsatt.
 

Jeff_G

Medlem
Jag lyckades faktiskt boka en bonusbil i Stockholm i november 2020 efter att tidigare aldrig ha lyckats. Har inget direkt tips, plötsligt bara hände det. Klickade hela vägen till sista bokningssidan innan det bekräftades att jag kunde använda mina poäng istället för att betala det presenterade priset i kr. Bokade en V40 men fick en XC40 (President). Bokningen var för två dygn och gjordes fyra dagar innan hyran.
 
Toppen