Senaste nytt

Hur förvalta sina Asia Miles bäst?

Panda

Medlem
Hej!

Efter en längre vistelse i Asien lyckades jag samla på mig cirka 12,500 Asia Miles. I dagsläget ligger de mest och skräpar då jag har Stockholm/Göteborg som bas och flyger allt som oftast inom Star Alliance (främst SAS). Dock skulle det vara kul om man kunde göra något för dessa om möjligt. Förövrigt kan det kan tilläggas att jag så är jag är ganska så ny när det kommer till diverse kundkort, och skulle därför behöva lite hjälp att tolka deras Award Chart.

Tillexempel, om jag skulle köpa en vanlig ekonomibiljett mellan ARN-HEL med Finnair. Kan jag då uppgradera den till business då jag sträckan är kortare än 600 miles och jag har dessa 12500 poäng, läser jag av den rätt? Om det är möjligt, är det isåfall trevligare att flyga GOT-LHR med BA som ska också vara inom 600 miles?

Länk: Asia Miles - Redeem Miles > Flight Awards

Mvh: Panda
 

Dr. Miles

Expert
Om din text "förvalta" menar att du vill behålla dina AsiaMiles längre period och vill använda miles till något bättre, så har du tyvärr inte så mycket tid på dig.
Det är 3 år från intjäningstillfället och även om du krediterar nytt så resterande miles kan gå ut efter 3 års period.

AsiaMiles skrev:
10. Will newly credited Asia Miles extend the expiry date of my existing Asia Miles?

No, each block of Asia Miles earned is independent with a fixed validity in each member's account. As such, the expiry date of Asia Miles will not be extended − even when new Asia Miles are credited.
Asia Miles - About Asia Miles > Frequently Asked Questions
 

Panda

Medlem
Förlåt för att jag var oklar men jag menar hur jag bäst spendera dessa. Jag är förövrigt väl medveten om milsens giltighetstid, men tror knappast att jag kommer att tjäna in några nya fram tills att de går ut.
 

jumbooze

Medlem
Hej Panda, om du behöver tanka på miles för att lösa in något bättre så finns ju pointshound och liknade sidor som har signup bonus
 
Toppen