Senaste nytt

Hur får ni upp spenden på amex?

Tongen2

Medlem
Vad har ni andra för kreativa tips på att få upp spenden?

Skaffa några extrakort och "dela ut" till folk du litar på. Om du inte gjort det än.
Mina polare vill betala något som kallas "pengar" för deras ekonomibiljetter men jag gillar att åka business för poäng. Så jag har sett till att få polarna att förstå att det är mig man ringer när det är läge att betala något stort. Kanon med amex då jag kan erbjuda "förmånlig finansiering" som jag kallar det. Såhär: utlägg på 10 000 den 13 mars, får swish av polaren på 5k vid löning i mars, får nästa swish av polaren vid löning i april då räkningen för mars betalas. Funkar kanon för mig men gäller ju att ha koll såklart :p

Men allmänt få in vanan att betala allt när man är ute på middag eller bara ute med någon polare på fika på stan. Många bäckar små!

Kör hårt!
 

Najk

Medlem
Min strategi är att all familjens konsumtion ska gå igenom Amex alt SAS Mastercard. Min fru får inte köpa en liter mjölk utan att det ger poäng :)
Billhop används flitigt för alla räkningar, renoveringar osv.
Sedan kör jag personliga utlägg på jobbet på eget kort.
Jag har även gjort klart med ekonomi-funktionen på jobbet att när det är större utlägg som ska göras med kort så ska de gå på mitt kort. (Typ förnyelse av årskort på SJ etc. )
När familjen ska göra större inköp så säger jag till att jag gärna betalar deras faktura med mitt kort och att de får swisha mig, tex när föräldrarna byter tak på huset.
 

Frisk78

Medlem
Det man kan göra är att köpa all mat för ett år på Coop fast på en månad, då får du 5p/kr för i princip hela beloppet. Lite tufft att planera för ett år bara.
Max 235 000 Poäng/månad (50 000 sek). Det landar runt 4000 kr/mån om man slår ut det på ett år. 235 000 Coop-poäng blir ju ändå 23 500 Eurobonuspoäng :)
 

squeezen

Medlem
Skaffa några extrakort och "dela ut" till folk du litar på. Om du inte gjort det än.
Mina polare vill betala något som kallas "pengar" för deras ekonomibiljetter men jag gillar att åka business för poäng. Så jag har sett till att få polarna att förstå att det är mig man ringer när det är läge att betala något stort. Kanon med amex då jag kan erbjuda "förmånlig finansiering" som jag kallar det. Såhär: utlägg på 10 000 den 13 mars, får swish av polaren på 5k vid löning i mars, får nästa swish av polaren vid löning i april då räkningen för mars betalas. Funkar kanon för mig men gäller ju att ha koll såklart :p

Men allmänt få in vanan att betala allt när man är ute på middag eller bara ute med någon polare på fika på stan. Många bäckar små!

Kör hårt!
Tricket om att betala resa åt annan ger ju dig bra spend men vännerna får väl inget försäkringsskydd såvida de inte då måste köpa till försäkring?
Känns för deras skull sub-optimalt?
 
Tricket om att betala resa åt annan ger ju dig bra spend men vännerna får väl inget försäkringsskydd såvida de inte då måste köpa till försäkring?
Känns för deras skull sub-optimalt?
De flesta har samma skydd via sitt resetillägg i hemförsäkringen som dom skulle haft från sitt vanliga Mastercard. Men det är absolut schysst att hjälpa dom kolla upp det :)
 
Toppen