Hur får ni översikt över ekonomin?

Diskussion i 'Övrigt' startad av chronomaster, 1 April 2019.

1. ante_77

ante_77 Medlem

Ja, ansökan om övertid hamnar fort på chefens skrivbord när man råkat se på summan.
    Nu krävdes det 12t enligt Amex

samet, mackan33 och Berglund gillar detta.
  2. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet inte riktigt om jag blir imponerad eller bara konfunderad men en sak är dock säker och det är att jag aldrig skulle orka med denna hantering. Förstår inte heller riktigt varför. En räntefri kredit ska naturligtvis användas är min syn på saken.

Jönsson, Mr Basic, Frisk78 och 8 andra gillar detta.
  3. Ludvig Skalme

Ludvig Skalme Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tar max 3 minuter. Jag har inget intresse av krediten, bara poängen.

4. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    18 timmar per år om man använder kortet dagligen...

Jönsson, RollingStone, samet och 3 andra gillar detta.
  5. Abbs

Abbs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan ju betala av det en gång i månaden för samma effekt också :)

Jönsson, RollingStone, samet och 3 andra gillar detta.
  6. Ludvig Skalme

Ludvig Skalme Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Absolut. Men som många andra här har jag fler kort och då tycker jag det känns enklare att betala av allt direkt för att få en bättre överblick.

Abbs och Tonton gillar detta.
  7. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har två konton ett för MC och ett för AMEX där jag för över mina inköp kontinuerligt och sedan betalar korträkningarna från dessa konton en gång i månaden.

8. igelkotten

igelkotten Medlem

Jag tittar på poängsaldot när fakturabeloppet är sådär extra ångestladdat, för att dämpa ångesten en aning. Funkar dock sådär.

Fred Flintstone, samet, ante_77 och 1 annan gillar detta.
  9. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I dessa situationer fungerar E-faktura med autobetalning utmärkt. Man gör som strutsen, stoppar huvudet i sanden, slipper se eländet och slipper därmed all ångest... :p:D

Skämt åsido, för att svara på TS originalfråga gör jag inget speciellt. Jag betalar bara kreditkortsfakturor på samma sätt som alla andra korrekta räkningar/fakturor, det vill säga i sin helhet på förfallodagen. Har aldrig sett något behov av "delinbetalningar" eller liknande.

RollingStone, samet, igelkotten och 1 annan gillar detta.
  10. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Mitt svar på frågan hur jag får överblick över ekonomin är Excel, detta underbara program. Budget och uppföljning, både för kategori och per kort. Enda nackdelen är när man ser på tex "Vin-kontot, ibland hade det varit bättre att leva i ovisshet.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!