Hur får ni översikt över ekonomin?

Diskussion i 'Övrigt' startad av chronomaster, 1 April 2019.

1. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Låter som jag gör.

Patrik gillar detta.
  2. JohnR

JohnR Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kör också excel.

3. jerixon

jerixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jisses.... trodde faktiskt inte sånthär var speciellt vanligt, men det verkar ju som det är massor som har tid över för sånthär :)
    Själv räcker det med reseräkningarna till bolaget och deklaration tycker jag :D

Lagerman, DrGold, Fritidsforskare och 11 andra gillar detta.
  4. Osten

Osten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kör något i den stilen. Har ett separat konto med "alla pengar" i hushållet som kommer in. Sen ett separat för Amex. Går i snitt in en gång i veckan och kollar hur stor faktura som byggts upp hos Amex och för sedan över den summan till det separata kontot. Har fungerat bra ännu. :)

Roseleaf, Gus och LasseFoppa gillar detta.
  5. RobHK

RobHK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Rätt enkelt, ser till att inte leva över mina inkomster, över tid har jag alltid sparat pengar.

6. Patrik

Patrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Massa tid är det inte, kör några minuter här och där och då bokför jag allt löpande i min firma också samtidigt,
    skulle ägna mer energi åt oro om jag körde utan att ha järnkoll. Handlar nog mer om olika personligheter helt enkelt.

7. Abbs

Abbs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta går att någorlunda automatiserats med webscraping, med exempelvis ett Pythonscript :)

8. LasseFoppa

LasseFoppa Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    +1 på den! :)

9. Christian_W

Christian_W Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kör med ett "slask" konto på min bank där jag flyttar över pengar från löne konto som motsvarar det som spenderas på AMEX.
    Funkar bra för mig och när AMEX räkningen kommer så finns exakt samma summa på "slask" kontot.
    Visst det blir lite flyttande men samtidigt tycker jag att det är skönt när AMEX pengarna är flyttade från löne kontot.

Sebastian.k, Gus och GOTBound gillar detta.
  10. Ping

Ping Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har varit intresserad av pengar o matte sen jag var liten, så det kommer naturligt.

Har givetvis excelark (vad roligt att höra att så många fler hade detta :eek::D).
    Lön - alla fasta och återkommande utgifter, så vet du hur mycket du har att röra dig med.
    Har givetvis planeringsark med alla större utgifter varje månad (majoriteten kopplat till resor :))

Patrik Rosenlöv, MrRy och Patrik gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!