Senaste nytt

Hur får man billigast ett Priority pass?

Handelsbanken sverige annonserar fortfarande Priority Pass som del av sitt platinum kort. Frågan är bara hur länge till, handelsbanken Finland har gått över till LoungeKey
Platinum — ett kreditkort för dig som vill uppleva lite mer | Handelsbanken
Platinum är kreditkortet med mycket extra | Handelsbanken
Det stora problemet är väl begränsningen på fria besök, inte Lounge Key i sig? Finska versionen verkar fortfarande ha fria besök trots byte till Loungekey.

> Med Platinumkortet får du också förmånen LoungeKey, som ger dig obegränsat tillträde till över 950 VIP-lounger på flygplatser världen över. Om flera personer reser i ditt sällskap, får även de tillträde till loungen mot en avgift. Betalningen debiteras ditt Platinumkort.
 

FF#1

Medlem
Har mitt via Handelsbanken, man får väl se vad som har hänt när man nån gång i framtiden börjar att resa igen... och handlar därefter.
 

intuition

Medlem
Hur är läget nu på kort som ger lounge-access?
Ser att Eurocard platinum privat kommer att från 2022 ge 10 fria besök, därefter 32USD per st.
Handelsbanken platinum annonseras fortfarande som fria besök, någon som vet om det är på gång någon inskräkning där eller om det faktiskt är ett fullt priopass man får?
 

NotRyan

Medlem
Hur är läget nu på kort som ger lounge-access?
Ser att Eurocard platinum privat kommer att från 2022 ge 10 fria besök, därefter 32USD per st.
Handelsbanken platinum annonseras fortfarande som fria besök, någon som vet om det är på gång någon inskräkning där eller om det faktiskt är ett fullt priopass man får?
Inga förändringar för Handelsbanken Platinum har blivit annonserade i varje fall, annat än den generella PP-försämringen att Plaza Premium lounger inte ingår längre.
 

GOTBound

Medlem
Om man bor i Stockholm, ja.
OT:
Nu brukar jag vara den förste som poängterar Stockholms centrering från AMEX [men samtidigt förstå varför]…
… men just ICA krediter och Dining with AMEX erbjudandet nr 2 som innefattar restauranger utanför Stockholm är jag nog böjd att hålla med @jerixon här.
Släng in Lounge To Go vid tågresorna som blivit fler under Covid-19 så är det pluss deluxe med AMEX Plat.

EDIT: Priority Pass har varit en räddningsplanka nu när SAS loungen på GOT är tillfälligt stängd.
 

GOTBound

Medlem
Du har inte möjligtvis en länk till erbjudande nr 2?
Länken jag har är för att registrera mitt kort, men här är erbjudandet:
1DC7C624-917B-4694-B5A8-66F69A77C4E2.png
 
Last edited:
Hur är läget nu på kort som ger lounge-access?
Ser att Eurocard platinum privat kommer att från 2022 ge 10 fria besök, därefter 32USD per st.
Handelsbanken platinum annonseras fortfarande som fria besök, någon som vet om det är på gång någon inskräkning där eller om det faktiskt är ett fullt priopass man får?

Vill bara förtydliga att Eurocard Platinum privat dessutom har ändrat till Lounge Key. Så vitt jag vet är det samma företag/ägare och i stort sett samma loungetillgång.
 
Toppen