Senaste nytt

Hur får jag ihop 3100 Eurobonuspoäng?

Salve medresenärer :)) det här är mitt första inlägg på denna eminenta sida om flyg och dess produkter.

Jag har under ca 10 år rest en hel del i jobbet, både på eco och bui-biljetter men skaffade inte mitt EBB-kort förrän nov 2011.

Nu är det så att Jag saknar 3100 baspoäng för att komma upp i silvernivån. Så min fråga till er blir därför: hur får jag på ett enkelt och billigt sätt ihop "ynka" 3100 poäng ?

Btw: min sista resa var förra veckan hem från BKK i premium, men fick "bara" 5200 poäng, i jan flög jag i Q och fick samma poäng fastän biljetten kostade ungefär hälften.

Kom med förslag, semestern är nära och tänkte ägna en dag i ett plan för att få poängen :))
Mvh Berne Stålenkrantz
 

Palazzi

Medlem
Välkommen till Businessclass.se bernierubber.

Jag vet inte inom vilken tidsram du behöver få in poängen, men skriver lite generella svar:
ARN-AGP (4000p) SAS
ARN-MAD (4000p) SAS
ARN-MLA (4000p) SAS
ARN-TLL-VCE (4000p) Estonian
ARN-TLL-NCE (4000p) Estonian

Alla i Low-eco

Dock är det ganska utsålt med biljetter under den närmsta tiden, så det är inga kanonpriser...
 

090034208

Medlem
Du åkte då säkert BKK-ARN med Thai i Premium(U). Detta ger 100% intjäning till Eurobonus, samma som bokningsklass Q
 

Randy Marsh

Medlem
Silver ger ganska begränsade fördelar, så jag hade lagt alltför mycket tid eller pengar på att uppnå det. Om du däremot kan hitta billiga biljetter som ger 3100+ poäng till en plats dit du faktiskt vill resa så blir ju saken en annan, då är det bara att köra på :)

Personligen skulle jag kunna tänka mig att göra en äkta mileage run, dvs resa någonstans utan att lämna flygplatsen, om jag saknade några poäng till guld. Men inte för silver.

Edit:
SAS har just nu bra priser till bl a New York, Los Angeles och San Fransisco om man reser från Oslo (det blir en hel del dyrare att resa från Stockholm direkt). T ex kan du resa Oslo - New York 11 - 18 sept för 3997 NOK, ca 4696 SEK. Det ger 7400 poäng, plus 500 poäng x 2 för resan till/från Oslo. New York är ju aldrig fel :)

Om du reser till New York och Los Angeles med UA inrikes i USA (SAS till t ex ORD) så får du också 100 % intjäning. Se bara till att det inte är AA som har flighterna, då får du noll poäng för inrikessegmentena.
 
Last edited:

Agö

Medlem
Silver ger ganska begränsade fördelar, så jag hade lagt alltför mycket tid eller pengar på att uppnå det. Om du däremot kan hitta billiga biljetter som ger 3100+ poäng till en plats dit du faktiskt vill resa så blir ju saken en annan, då är det bara att köra på :)

Personligen skulle jag kunna tänka mig att göra en äkta mileage run, dvs resa någonstans utan att lämna flygplatsen, om jag saknade några poäng till guld. Men inte för silver.

Edit:
SAS har just nu bra priser till bl a New York, Los Angeles och San Fransisco om man reser från Oslo (det blir en hel del dyrare att resa från Stockholm direkt). T ex kan du resa Oslo - New York 11 - 18 sept för 3997 NOK, ca 4696 SEK. Det ger 7400 poäng, plus 500 poäng x 2 för resan till/från Oslo. New York är ju aldrig fel :)

Om du reser till New York och Los Angeles med UA inrikes i USA (SAS till t ex ORD) så får du också 100 % intjäning. Se bara till att det inte är AA som har flighterna, då får du noll poäng för inrikessegmentena.

Håller med. En klar fördel med EBS är dock att du faktiskt tjänar 15 % fler BP på alla flygningar med SAS, Blue1 och Widerøe.
 
Håller med. En klar fördel med EBS är dock att du faktiskt tjänar 15 % fler BP på alla flygningar med SAS, Blue1 och Widerøe.

Salve, Tack för era svar - som ni påtalat så kommer jag inte lägga ner större energi på att komma upp en nivå. Däremot ska jag då jag reser tänka till med rutten. Ni kan då räkna med frågor från mig ang poänginsamling.

Silver, va e de å komma med :)) ska det va nått så ska det vara guld ;-))

Morsning Berne Stålenkrantz
 

Gnopps

Medlem
Salve, Tack för era svar - som ni påtalat så kommer jag inte lägga ner större energi på att komma upp en nivå. Däremot ska jag då jag reser tänka till med rutten. Ni kan då räkna med frågor från mig ang poänginsamling.

Silver, va e de å komma med :)) ska det va nått så ska det vara guld ;-))

Morsning Berne Stålenkrantz
Det låter vettigt. Eurobonus silver är inget som är värt att lägga många kronor på. Men har du en resa du behöver boka är det som sagt alltid värt att kolla hur man kan maximera den :)
 
Toppen