Senaste nytt

Hur bokar man bonusresor med Eurobonuspoäng?

Kricka

Medlem
Ni som bråkar om vem som är mest sura har ingen aning om hur det är hos amerikanska flygbolags bonusprogram, va?

Nej, lyckligtvis har jag inte upplevt de amerikanska.. Har däremot bott några år i ZA och har erfarenheten av deras "service".
 

Avgeek

Medlem
Jag har hittat några long haul med SK som jag vill boka, CPH-EWR t/r och fortsätter med United till Miami och tillbaka från Vegas. Tyvärr är en av fighterna i Economy just nu. Min fråga är då, går det att boka om inrikessegmenten med United utan att man måste avboka och släppa CPH-EWR platserna? Det verkar som att United släpper platser närmare avgång men SAS-platserna försvinner ju som bekant rätt fort..
 
  • Gilla
Reactions: Gus

mha321

Medlem
Jag har hittat några long haul med SK som jag vill boka, CPH-EWR t/r och fortsätter med United till Miami och tillbaka från Vegas. Tyvärr är en av fighterna i Economy just nu. Min fråga är då, går det att boka om inrikessegmenten med United utan att man måste avboka och släppa CPH-EWR platserna? Det verkar som att United släpper platser närmare avgång men SAS-platserna försvinner ju som bekant rätt fort..
Funkar utmärkt. Du får betala 150kr för ombokning, men det är det säkert värt för att säkra platser.

Mod Edit.
Sista stycket i denna post har brytits ut till en egen tråd
Tillgänglighet i United Business/First award | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 
Last edited by a moderator:

Boomboom

Medlem
Har nyligen skaffat ett kort och är en nybörjare när det kommer till eurobonus. Stämmer priserna i vad man får för sina poäng i nedan tabell på SAS hemsida eller är det "glädjesiffror" (tänker på att det står "Best Prices")?

Hur är det med skatter och avgifter, dyrt när man köper resor för sina poäng?

SAS points charts - SAS
 

seat56f

Medlem
Har nyligen skaffat ett kort och är en nybörjare när det kommer till eurobonus. Stämmer priserna i vad man får för sina poäng i nedan tabell på SAS hemsida eller är det "glädjesiffror" (tänker på att det står "Best Prices")?

Hur är det med skatter och avgifter, dyrt när man köper resor för sina poäng?

Ja, priserna stämmer. Det som är knixigt är tillgängligheten, det finns begränsat antal platser. Ska du flyga långdistans/under högsäsong/i premiumklass eller en kombination av dessa så behöver du ofta vara ute i (väldigt, i vissa fall) god tid och boka.

Skatter och avgifter är försumbara när du bokar bonusresor på SAS-flyg, en till några hundralappar t/r per person.
 
Hur är det när man bokar en bonusresa om man gör mellan landningar, är den som en bokad resa eller som flera?
Många bokar ju flera byten för att hamna på "rätt" flygplats och tex positionera sig rätt inför ev bizz eller first.
Säg att jag hittar en resa med SAS i bizz till frankfurt (kan inte alla olika klas koder, C, Z, A etc.)
Sen en resa med Lufthansa i first till någon stans och sen hittar en resa med ANA i bizz till slutdestanation.
Hittar tex alla resor separat och inte färdig ihopsatta på united.
Ringer Tallin och allt finns och funkar med tid mellan flyg och medvetet extra timmar i FCL i frankfurt.
Blir hela resan som EN resa eller som olika och jag måste ha mycket tid mellan för att ev kompensera för ev knas.

Tänker på om det blir knas på någon del, tex inställt flyg eller annat problem, så jag missar flyg.
Blir jag ombokad utan problem eller är det mitt problem att lösa?

Förklarar jag mig så man förstår frågan?
 

jumbooze

Medlem
Blir hela resan som EN resa eller som olika och jag måste ha mycket tid mellan för att ev kompensera för ev knas.

Tänker på om det blir knas på någon del, tex inställt flyg eller annat problem, så jag missar flyg.
Blir jag ombokad utan problem eller är det mitt problem att lösa?

Förklarar jag mig så man förstår frågan?
Så länge du har det på en biljett och inte har bokat in dig så att du byter mellan olika flygplatser dvs t.ex. London Heathrow och London Gatwick så ska du få hjälp med ombokning under resans gång om du missar anslutningar på grund av förseningar av flyg eller inställda flyg.
 
Toppen