Senaste nytt

Hur bokar jag lättast GOT-LHR-HND med ANA?

mha321

Medlem
Helt klart är att de inte vill att man routar via London. Direktflighten LHR-HND är dyrare än via FRA. Jmf jag LHR-HND mot GOT-FRA-HND så skiljer det USD 1640 i biljettpris för en t&r i Business vid en prisjmf i februari 2022.

Precis tvärtom såklart. De vill *absolut* are du ska routa via London, då tjänar de ju mycket mer pengar!

Det är du som inte vill betala för privilegiet Heathrow :)

just att jämföra lhr-hnd med got-fra-hnd blir ju dock lite missvisande eftersom du då jämför direktflyg med anslutning, och det är ju alltid dyrare. Samtidigt visar det väl på hur de tänker - kan de fylla flyget ned passagerare från London till det högre priser, viket de bedömer att de kan, så finns det ingeb anledning att sälja rabatterade biljetter för anslutning. Samtidigt bedömer man att man inte kan fylla Frankfurt direkten, och därmed behöver man ge billiga anslutningar där.
 

fcx

Medlem
Problemet här tror jag är att det saknas vettiga codeshares som går via London, eftersom ANA:s partners (Lufthansa) redan har befintliga nätverk. Söker man däremot efter lite mer udda utgångsflygplatser än Göteborg så kan man runda Lufthansa och ta sig via London, men då får man fixa ett eget anslutningsflyg först. De här möjligheterna som routas via London hittar jag (finns säkert fler):

Start i Lissabon: PNCJPT. 24 kSEK + skatter
Start i Warszawa: PNCJPL: 23 kSEK + skatter
 

Senator

Moderator
Det finns en detalj till. ANA har Joint Venture med Lufthansagruppen till Japan. Det är nog anledning till att alla connections går via Lufthansagruppens gateways.
 

Maja

Medlem
@mha321 Du har självklart rätt! Det jag menade med att de inte vill att man ska routa via LHR är just att de säljer dessa platser ändå till dyrare pris och inte har något intresse av att koppla på anslutningar.

Tack för förslag var jag kan utgå ifrån för att flyga via LHR @fcx men i detta fall så lär jag aldrig få till så att maken och dottern får samma anslutningsflyg då dessa inte är naturliga vägar för Nya Tallinn, men man ska aldrig säga aldrig. Tittar på dessa förslag framöver.

Det mest logiska är dock att sikta in sig på att vi flyger via FRA istället och tar anslutningen via LH med lite tur en direktflight GOT-FRA så slipper maken ett extra hopp i Europa.
 

Maja

Medlem
Kan du inte hitta awards, en F plus två C på samma plan, t ex FRA-HND?
Det kan möjligen vara en variant, men har inte alltid varit jättelätt att hitta heller. Men som sagt var, denna resa lär hamnat väldigt långt i framtiden då vi troligen måste boka om vår Bali/Singaporeresa och då ryker påsken 2022 i Tokyo.
 
Toppen