Senaste nytt

Hur bevisa status i gränslandet mellan Silver och Guld?

Börnen

Medlem
Maila supporten, fungerade när jag blev Diamond och frun blev guld. Både på direktbokningar och resebyråbokningar (via amex)
 

AndersSt

Medlem
Jag var ute för samma sak för ett par veckor sedan, blev guld men hade bokningar som EBS. Visste inte att man kunde ändra direkt i automaten så jag gick till business check-in och de skrev gärna ut nytt boardingpass med rätt status.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag tvingas mer eller mindre alltid visa det fysiska kortet om jag försöker ta mig in i en Lufthansa eller Swiss (Senator) lounge. Trots att det tydligt stått på boardingkort utskrivna på flygplatsen. Så efter att ha nekats en gång väljer att ha alltid ha med kortet
 

Alster

Medlem
Jag kör alltid incheck i appen och lägger boardingkort i Passbook. Funkar alltid utmärkt och status blir rätt...
 

Senator

Moderator
Jag tvingas mer eller mindre alltid visa det fysiska kortet om jag försöker ta mig in i en Lufthansa eller Swiss (Senator) lounge. Trots att det tydligt stått på boardingkort utskrivna på flygplatsen. Så efter att ha nekats en gång väljer att ha alltid ha med kortet

Jag har också tyckt det har varit fånigt helt till kvinnan i Zurich-loungen visade mig en låda där det låg ca 25-30 Star Gold kort som hade plockas från medlemmar som försökte ta sig in på gamla meriter Hon hävdade det var en samling under en vecka..
 

agehall

Medlem
Jag tvingas mer eller mindre alltid visa det fysiska kortet om jag försöker ta mig in i en Lufthansa eller Swiss (Senator) lounge. Trots att det tydligt stått på boardingkort utskrivna på flygplatsen. Så efter att ha nekats en gång väljer att ha alltid ha med kortet

Ja, de kan vara riktigt nitiska. Jag har dock kommit in de senaste gångerna utan att visa kort men det händer relativt ofta att de vill se ett.

Jag har också tyckt det har varit fånigt helt till kvinnan i Zurich-loungen visade mig en låda där det låg ca 25-30 Star Gold kort som hade plockas från medlemmar som försökte ta sig in på gamla meriter Hon hävdade det var en samling under en vecka..
Låter extremt mycket på en vecka, men vem vet, det kanske är så illa.
 

johhenrik

Medlem
Jag har också tyckt det har varit fånigt helt till kvinnan i Zurich-loungen visade mig en låda där det låg ca 25-30 Star Gold kort som hade plockas från medlemmar som försökte ta sig in på gamla meriter Hon hävdade det var en samling under en vecka..
Jo, men hur fejkar folk utskriften på ett boardingkort? De som har en sådan printer som de kan trycka på den infon på biljetten förtjänar en loungevistelse tycker jag. ;)
 

mha321

Medlem
Jag har också tyckt det har varit fånigt helt till kvinnan i Zurich-loungen visade mig en låda där det låg ca 25-30 Star Gold kort som hade plockas från medlemmar som försökte ta sig in på gamla meriter Hon hävdade det var en samling under en vecka..
Det är ju inte helt förvånande. Å andra sidan vet man ju inte hur många av dem som bara är "oops", där man fått med sig gamla kortet, eller där bolaget inte skickat ut det i tid.

Men hur fungerar det egentligen. Swiss kan ju knappast ha rättighet att beslagta ett kort utfärdat av någon annan, utan bara M&M-kort? Och definitivt inte beslagta ett cobrand-kreditkort. Var det bara M&M-kort de hade, eller var det blandning?
 

mha321

Medlem
Jo, men hur fejkar folk utskriften på ett boardingkort? De som har en sådan printer som de kan trycka på den infon på biljetten förtjänar en loungevistelse tycker jag. ;)
Jag skulle gissa att problemet där snarare ligger i att de kanske inte får tillräckligt mycket med information för att kunna debitera lounge-kostnaden till rätt bolag, eller något i den stilen. Det räcker kanske inte bara med "SK*G" utan de behöver även något mer, och om det inte följt med bokningen så blir det problem.
 
Toppen