Senaste nytt

Hur BC-medlemmar gör vid nödlandning

KeXx

Medlem
In the unlikely event of the aircraft having to make an emergency landing the following will occur if there is any BC.se members onboard:

waterlanding.jpg

Trevlig helg!
 

Alx

Medlem
Den enda nödlandning jag varit med om var med BA pga rökutveckling i galley 2009... Det enda vi gjorde då var att lägga benen på ryggen för att hinna först till BA:s minst sagt förvirrade och inte så värst service minded service center för att bli ombokade till första bästa flight...
 

JensE

Medlem
Nödlandade förra året med en Continental ERJ 145 vid Houston.
Flygvärdinnan körde igenom hela nödproceduren och man märkte på hennes ton att detta var verkligen allvarligt och kunde vara risk för att vi skulle krascha.
Satt på 2A så min roll var att blockera så ingen passagerare skulle störa 1A vars uppgift var att öppna främre dörren.
Passagerare 3A hade rollen att släpa bort flygvärdinnans döda/skadade kropp och öppna dörr vid galley.
2 passagerare drog igång sina mobiltelefoner för att troligen säga adjö till sina nära och kära (under själva landningen) varav flygvärdinnan skriker ut i PA systemet -Turn off your phones NOW!!!

Landningen var en av dom mjukaste jag någonsin upplevt.
Inga brandbilar eller någon som helst beredskap fanns vid landningsbanan vilket fick mig att tro att det faktiskt inte var så kritiskt läge som jag hade inbillat mig.
Så vi taxade till gaten, sen kom kaptenen och förklarade att det var något batteri som hade dött och behövdes byta ut.

Kan ju kännas lite onödigt att skrämma upp folk som fan på flighten för något som kanske inte var så himla kritiskt iaf.
Var mest sur att vi divertade tillbaka till Houston istället för att landa i Pensacola då det nästan var dags för landning.
Anledningen var att dom inte hade reservdelar vid våran destination och troligtvis inte ville ha ett trasigt plan stående vid en icke hub.
 

Mauricio

Medlem
Nödlandade i Sao paulo med Lufthansas flygning mellan Frankfurt och Buenos aires, en äldre dam fick hjärtinfarkt och avled redan innan landning. Blev kvar på sao paulos flygplats i cirka två timmar innan vi fortsatte mot Argentina. Skaplig descent var det också när vi närmade oss staden usch.
 
Toppen