Senaste nytt

Hur använder man vouchers från SAS?

tomle

Medlem
Finns två typer av vouchers:
1. Gift voucher - orange/ljusblå i lite tjockare papper - 6 siffror, kan ej bytas mot kontanter, kan även användas som betalning ombord för cafésortimentet.
2. MSOC - skrivs på karbonpapper - många siffror som börjar på 117, kan bytas mot kontanter mot 50% av värdet om detta är skrivet på vouchers. Finns även möjlighet av använda delar av vouchern om rutan "value for which honored to be deducted from original or residual value" är ikryssad.
 
Last edited:

Arxeas

Ny medlem
Jag har aldrig sett något mer än serienumret på vouchern. Undrar vad det är för nummer kundtjänst var ute efter.

Om allt annat strular, åk till närmaste flygplats och betala biljetten där mha dina vouchers.

Kan vara ett annat nummer om det är en karbonvoucher, jag angav ett sådant långt nummer som fanns på min voucher när jag bokade i maj.

Det löste sig till slut. Det räckte med den sexsiffriga serien, men det dröjde ändå ett tag innan man kunde fastställa att dessa räckte. Det känns lite som att sommarjobbarna är in business just nu, de lät lite väl oerfarna på supporten, eller så har de inte handskats med vouchers ofta? Jag googlade lite och fann andra slags vouchers som har en längre sifferserie.

https://www.google.se/search?q=sas+...tt-sas-idb-voucher-vart-ska-aka.html;1920;911

Hur som, tack för snabba svar!
 
Funkar de orange vouchersarna även ombord på Blue 1, Braathens å alla andra SK-flighter som i alla andra avseenden anses vara en SK-flight operabesök by XX?
 

Filip

Medlem
Agehall

Stod giltighetstiden på din voucher eller kom det som bifogad information?

När jag fick min voucher så var den giltig i 12 månader. Som jag förstod det, så gällde den bara på SK-metall.

För enkelhetens skull så skulle jag åka till en flygplats och prata direkt med SAS personal där. När jag använde min, så tog det två timmar att boka resan (som inte var så värst komplicerad) och det involverade en hel del letande i olika pärmar för att se exakt hur vouchern skulle matas in i systemet.
 
Toppen