Senaste nytt

Hur använder man vouchers från SAS?

EBGGOT

Medlem
MÅSTE användas på SAS metal!!!!

Jag löste in min på Landvetter, tyckte det var smidigare än skicka in den ... men det beror ju på lite hur långt du har till airport.
 

jumbooze

Medlem
CPH är nära här...
Om man bokar en resa till US där det finns ett byte till AA Typ CPH -> (SK flight) ORD -> DFW (AA flight), får man då använda vouchers för resan? Eller måste man boka bara CPH -> ORD -> CPH?
 

agehall

Medlem
När jag fick min voucher så var den giltig i 12 månader. Som jag förstod det, så gällde den bara på SK-metall.

För enkelhetens skull så skulle jag åka till en flygplats och prata direkt med SAS personal där. När jag använde min, så tog det två timmar att boka resan (som inte var så värst komplicerad) och det involverade en hel del letande i olika pärmar för att se exakt hur vouchern skulle matas in i systemet.
 

Dr. Miles

Expert
När jag fick min voucher så var den giltig i 12 månader. Som jag förstod det, så gällde den bara på SK-metall.

För enkelhetens skull så skulle jag åka till en flygplats och prata direkt med SAS personal där. När jag använde min, så tog det två timmar att boka resan (som inte var så värst komplicerad) och det involverade en hel del letande i olika pärmar för att se exakt hur vouchern skulle matas in i systemet.

Det där är ytterligare ett bevis på att dålig IT kostar pengar för företaget.
 

Roger J

Medlem
Enklast är att boka som på telefon precis som vanligt och säga att man ska betala med voucher. Du får då en adress att skicka den till.
Ett biljettkontor går så klart bra också om man har vägarna förbi, men där är de säkert mer ovana att hantera olika vouchers.
 

Kristofer

Medlem
Det där är ytterligare ett bevis på att dålig IT kostar pengar för företaget.

Visst är det så. Dock sitter nog flygbolagen i ett ganska svårt läge. Den mycket tidiga datoriseringen har gissningsvis lett till att man idag sitter i ett ormbo av dussintals olika system, som ligger ovanpå någon stordator längst ned i röran. Lägg där på tiotusentals användare och affärsprocesser som ska kunna hanteras.. inte lätt. Att bygga om alltsammans skulle troligen innebära kostnader som ingen har råd att betala.
 
Last edited:

Concorde

Founding Member
Användning av kompensation vouchers?

Vi fick 300EUR i kuponger utskrivna för hand på gamla klassiska biljetter.
Behöver man först besöka ett SAS kontor och omvandla dessa till "valuta" innan man kan köpa biljetter för dom?

Om biljett priset överstiger summan på vouchers, kan man betala resterande kontant/kort?
 
Toppen