Senaste nytt

Hur använder jag min e-Voucher på Lufthansa?

joemume

Medlem
...Här kommer en riktig nybörjarfråga, men eftersom jag är nybliven Senator så har jag för första gången fått e-Vouchers för uppgradering på Lufthansa.
Min fråga är som följer: När man loggar in på Miles and More så redovisas antalet e-Vouchers tydligt och klart på Account Detailsidan, men hur gör jag när jag vill uppgradera?

Jag har ju ingen kod för min voucher vad jag vet, så antagligen är det nåt enkelt menyalternativ på M&M-sidan jag missat för att claima e-Vouchers?

Ni får ursäkta nivån på frågan, men efter nästan tio år som EBG så är det närmaste jag kommit en e-Voucher när SAS höll på med att utfärda pappersvouchers för uppgradering.... :cool:
 

gdaily

Medlem
Att använda dessa e-vouchers till uppgradering inom europa (1 st) är slöseri, använd dom till transatlantisk uppgradering (2 st).

Anyway:
How do I redeem an eVoucher?
You have a number of options for redeeming your eVoucher:

- online directly when booking your upgrade award
- by phoning your Miles & More Service Team
- when checking in directly at the airport

Used eVouchers are automatically debited to your mileage account. We will add your upgrade electronically to your flight booking in our booking system; you therefore do not need any more flight documents.

Problemet är att hitta till upgrade award online
 

Kricka

Medlem
Fungerar utmärkt att uppgradera vid incheckningen på de flesta håll.
Vill man planera så kontaktar man LH M&M så snart man har köpt sin
flygbiljett. Tänk på att det från vissa av de billigaste biljettklasserna ev.
inte går att uppgradera.
 

gdaily

Medlem
Fungerar utmärkt att uppgradera vid incheckningen på de flesta håll.
Vill man planera så kontaktar man LH M&M så snart man har köpt sin
flygbiljett. Tänk på att det från vissa av de billigaste biljettklasserna ev.
inte går att uppgradera.

Jag googlar och googlar: Är det någon som har koll på vilka bokningsklasser inom Europa det går att upppgradera med eVouchers?
 

Jonas C

Medlem
Jag googlar och googlar: Är det någon som har koll på vilka bokningsklasser inom Europa det går att upppgradera med eVouchers?

Känns som lite av ett slöseri att bränna en e-Voucher på att bli NEK:ed. Men från vad jag har förstått så funkar alla bokningsklasser förutom de billigaste, dvs T E K L.
 

A380*G

Medlem
Känns som lite av ett slöseri att bränna en e-Voucher på att bli NEK:ed. Men från vad jag har förstått så funkar alla bokningsklasser förutom de billigaste, dvs T E K L.

Man kan använda en eVoucher utanför LH gruoup på tex SQ MAN-MUC.

Dessutom misstänker jag att gdaily har just en eVoucher pga status match.
 
Toppen