Senaste nytt

Hur ökar jag chansen att inte få komma med på flyget pga överbokning?

... men annars är det ju trevligare att försöka resa istället och njuta av resan.
Ja, naturligtvis ska man i första hand njuta av resan, men ibland kan de där 300 Euro vara lite för bra för att tacka nej till, t ex om budgeten för hela resan är 2500 kr, vilket fallet var för min senaste weekendresa...

Förresten, de där vouchers man får av SAS, kan de användas på SAS hemsida och är de relativt restriktionsfria?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

gdaily

Medlem
Flyga flyg som garanterat blir överbokade är bra :)

Tre år av fyra, för några år sedan, flög jat till Dublin från Arlanda med SAS. Varje år köpt långt i förväg på billigaste biljett. Varje år rejält överbokad. Tre gånger valde jag att ta pengar i näven för att flyga via Köpenhamn i stället. Dagen var ju ändå planerad åt att resa :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Palazzi

Medlem
Hört att fredagsavgångar till Luleå är ett bra tips, om man reser ensam. En vän får ett erbjudande ca 1/3 flygningar, och tackar väl ja till ungefär hälften. Det är ju dock lite knepigt att planera in flygningar dit om man inte har en anledning att åka till nämnd plats... :p
 

jumbooze

Medlem
Hört att fredagsavgångar till Luleå är ett bra tips, om man reser ensam. En vän får ett erbjudande ca 1/3 flygningar, och tackar väl ja till ungefär hälften. Det är ju dock lite knepigt att planera in flygningar dit om man inte har en anledning att åka till nämnd plats... :p

Finns ju många trevliga BC.se:are i Luleå så det finns väl anledning till att åka dit :D
 

Jonas C

Medlem
Noterade att morgondagens flygning SK2679 ARN-TXL är nollad i alla bokningsklasser, vilket bör antyda att flygningen är eller är nära på att bli överbokad. Hur ofta överbokar SAS sina flygningar och hur goda brukar chanserna vara för att få en VDB. Är det möjligt att fråga i loungen eller måste man göra det i check-in?

Sist jag försökte bli bumpad var på ARN-HEL förra året, men tyvärr så hade flygningen några no-shows så det blev inte av.
 
Toppen