Senaste nytt

Hur är Swiss business class mellan Kastrup och Zürich?

Adam

Medlem
Är det någon som har flygit Swiss från CPH- ZRH? Är det bra service på eftermiddagarna?Ska åka CPH-ZRH, ZHR-NCE.

Tacksam för svar!
 
Jag flög CPH-ZRH senast i våras, dock i economy. Hemresan var med Sk och rent spontant tycker jag att komforten ungefär är densamma fast den stora skillnaden är att du med swiss får gratis mat på kortare flygningar. Vidare från ZRH flög jag med swiss till SHA med en modern A340 båda vägarna, riktigt bra valuta för pengarna och jag rekommenderar klart Swiss. ZHR är en av mina favorit flygplatser och om du har tid över borde du verkligen gå in i swiss lounge som är riktigt trevlig (tror också att det är där som världens längsta bar finns?).
Cheers
 

Resenären

Medlem
Ja, Swiss är bra. Åkte senast förra veckan med dem. Service i business är snabb och effektiv. God Champagne och ja, de bjuder på choklad.
Priserna är oftast bra om man bokar i god tid. Jag hölldock på att göra ett litet misstag. Bokade enkelresa från ZRH och upptäckte i sista stund att priset var i CHF och inte i SEK!
 

EBGGOT

Medlem
Du kommer bli nöjd med tur CPU-zrh i biz, men du kommer bli nöjdare med turen zrh-nce. Varför? Kall Måltid från CPH och varm från zrh. Swiss har bland det bästa biz produkterna i Europa, kanon service och du tilltalas till och med efternamn. Från CPH har du ingen meny utan det är bara lite kallskuret men till nce kommer du kunna välja mellan olika varma rätter, utöver det Chocklad (inte samma som i m klass) och kaffe samt många sorters öl och vin, champange etc. (gäller båda turerna)

Det jag gillar mest med zrh utöver Loungen är att swiss håller hårt på priorty boarding för c/f och stargold, du kommer på först och inget stök och bök med andra resenärer. (egen passage,ovanligt för Europa fligheter)

Kort transfer tid är inget problem.

Swiss är min etta bland bolagen i Europa i *A!

Trevlig resa!

Over and out från EBG GOT med ipaden i solstolen....
 

Agö

Medlem
Maten mellan Genève och Zürich (LX2809, 11:00-11:50 - effektiv flygtid 30 minuter) i lördags i C:

September 2012 107.jpg

Maten mellan Zürich och Bryssel (LX780, 12:40-13:55 - effektiv flygtid 1h) i lördags i C:

September 2012 112.jpg

Fantastiskt bra men som sagt, kall mat. Vatten och våtservett vid boarding, synnerligen effektiv servering av mat och dryck, den klassiska chokladbiten därefter.
 
Toppen