Hur är Swiss business class inom Europa "reduced" style? (covid-19)

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Volatyle, 29 September 2021.

1. Volatyle

Volatyle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Vi skall om ett par veckor flyga med Swiss via Zurich till Budapest i business class och funderar på om nån här flugit med dom inom Europa under Covid? Läser på deras hemsida att "in flight service will be reduced" och funderar lite på vad detta i praktiken innebär?

Vol

2. Ingenting. ”In business it is business as usual”.

stopover, Jane Insane och Volatyle gillar detta.
  3. Per N

Per N Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det finns många som rapporterat att Swiss har samma service nu som innan covid. Begränsningen är ansiktsmasken som ska användas förutom vid förtäring av mat och dryck. Vi har haft flera resor inom Europa och det har varit toppenbra. Vid något tillfälle har dom sagt till när man dragit ut på tiden med drickandet men vid flertalet tillfällen har det inte varit några problem

ludde och Volatyle gillar detta.
  4. nissefalk

nissefalk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Precis så är det, åkte hem i Måndags Barcelona-Zurich-Göteborg och allt var som vanligt, väldigt trevliga flygningar med bra service

IPC_Mataveri och Volatyle gillar detta.
  5. Volatyle

Volatyle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Underbart att höra! Tack för alla svar - ser fram emot att sitta uppe i luften igen. Vill minnas Swiss som rätt angenäm business (trots att det bara är shorthaul)

V

6. Volatyle

Volatyle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Passar på att kapa min egen tråd direkt - avresa 09:00 från GOT. Gissar vi hamnar i "frukostfönstret" på Swiss då?

7. IPC_Mataveri

IPC_Mataveri Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har gjort ett antal resor med Swiss senaste månaderna inom Europa och kan intyga att servicen är i topp (som innan).
    Se bara vad man får från ARN på morgonflygningen:

BC85FAE4-BDF5-42F1-8F04-F20B6EE4A03E.jpeg

Gus, stopover, Doctor-X och 14 andra gillar detta.
  8. Volatyle

Volatyle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Damn! :) Det där ser oerhört aptitligt ut.. Kanske inte mitt förstaval tidigt på morgonen förvisso, men ändå :)

9. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag flög 2 segment i Lördags så hängde dom inte upp kavajen iaf. Förutom masken var det enda skillnaden pre covid

Remington Steele och Volatyle gillar detta.
  10. Det är många år sedan Swiss slutade med detta. Det skedde i samband med "NEKande" alltså "neue Europa-Kabine" eller när hela flottan fick Recarosäten och garderoben försvann ;)

Till mitt svaga minne har jag bara fått kavajen upphängd hos British Airways, och kanske Air France senaste fem åren, pandemi eller inte :D

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!