Senaste nytt

Hur är Singapore Airlines i Economy på dessa sträckor.

Fredrik

Medlem
Vilken sträcka är du intresserad av? Det är inte samma utbud på kortflyget till KL som på ett långflyg från London.

På långdistansflygningar finns det både alkoholhaltig och alkoholfri dryck i rimliga mängder till den som så önskar. Inget tjafs om att betala.
 

trskial

Medlem
Ska du flyga A380 i ekonomi, välj inte fönsterplats vad du än gör. Jag flög Emirates A380 i ekonomi och valde fönsterplats, värsta jag gjort i hela mitt liv. En armlängd i avstånd från fönster till din axel.

Min poäng av A380 i ekonomi.
 

palmen

Moderator
Ska du flyga A380 i ekonomi, välj inte fönsterplats vad du än gör. Jag flög Emirates A380 i ekonomi och valde fönsterplats, värsta jag gjort i hela mitt liv. En armlängd i avstånd från fönster till din axel.

Min poäng av A380 i ekonomi.
Upplevde inte samma sak när jag flög SQ i economy på A380 för typ 8 år sedan. Då var jag relativt nära fönstret och det fungerade bra för min del i alla fall. Lite jobbigt när man ska ut med 2 personer utanför bara men det är ju inget unikt för A380
 

Mediana

Medlem
Ska du flyga A380 i ekonomi, välj inte fönsterplats vad du än gör. Jag flög Emirates A380 i ekonomi och valde fönsterplats, värsta jag gjort i hela mitt liv. En armlängd i avstånd från fönster till din axel.

Min poäng av A380 i ekonomi.

Förstår inte riktigt, vad är det som är negativt med det?
 

Sebbeh

Medlem
Det är arlanda-singapore jag är intresserad av. Har den bokad och var bara intresserad om dom satsar på bra viner i economy? Tiger är ölen har jag för mig. Hur är det med bubbel?
 

AABack2ARN

Medlem
Ska du flyga A380 i ekonomi, välj inte fönsterplats vad du än gör. Jag flög Emirates A380 i ekonomi och valde fönsterplats, värsta jag gjort i hela mitt liv. En armlängd i avstånd från fönster till din axel.

Min poäng av A380 i ekonomi.

Jag tror EK är på väg att ändra det genom att snart få in 11 stolar per rad i ekonomiklass. Det borde rimligtvis innebära att ytterstolarna hamnar närmare fönstret och gångarna blir något smalare eftersom Airbus lovar att stolarna inte skall bli smalare... :(
 

Mediana

Medlem
Vad som är negativt?

Jag vill kunna luta mig mot fönstret och sova men när avståndet mellan fönster och min axel är en armlängd så blir det svårt. Därför.

Ja, den biten kan jag förstå, men det brukar sällan vara bättre att välja någon av de andra platserna heller. Går ju inte att luta sig om man sitter i gången heller. Vilken plats i A380 rekommenderar du?
 

AndersSt

Medlem
Vad som är negativt?

Jag vill kunna luta mig mot fönstret och sova men när avståndet mellan fönster och min axel är en armlängd så blir det svårt. Därför.

En gång flög jag SQ Economy i bakre delen av övervåningen på A380. Däruppe lutar kabinväggen inåt mot stolen vid fönsterplats. Den kabinen är mindre och tystare, man är även färre som delar på toaletterna och serveringen upplevs faktiskt snabbare också.

Kan rekommenderas.
 

trskial

Medlem
En gång flög jag SQ Economy i bakre delen av övervåningen på A380. Däruppe lutar kabinväggen inåt mot stolen vid fönsterplats. Den kabinen är mindre och tystare, man är även färre som delar på toaletterna och serveringen upplevs faktiskt snabbare också.

Kan rekommenderas.

EK har en sån maskin också med ekonomi på övre plan där säteskonfig är 2-3-2 och business bakom. En sån maskin önskar jag flyga till BKK eftersom jag ofta flyger dit men EK kör med ekonomi hela nedre och sen first och business på övre för nattflyget från DXB till BKK.
 
Toppen