Hur är Singapore Airlines i Economy på dessa sträckor.

Diskussion i 'Star Alliance' startad av joa, 9 Mars 2017.

1. joa

joa Medlem

Skall till Kuala Lumpur och har alltid flygit Thai. Nu skall jag dit över påsk på jobb och Thai går bort eftersom de inte finns några biljetter som fixar firmans policy.
    Då jag vägrar åka Quatar och inte vill åka KLM (mån om mitt guldkort på SAS) så är Singapore Airlines ett alternativ jag har (i princip det enda den veckan).
    Har aldrig i hela mitt liv flygit med Singapore Airlines.

Hur är dom att flyga med på sträckan Köpenhamn till Singapore (Flight 351 och
    Boeing 777-200/200ER)
    och sedan hem från Singapore till Frankfurt (Flight 26 och
    med Airbus Industrie A380-800)? Det blir ekonomi om jag inte väljer att försöka uppgradera men det är tveksamt.

2. HenrikT

HenrikT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har flugit SQ351 i Economy och var så nöjd man kan vara när man åker Economy. Personalen trevlig och mycket tillmötesgående. Bra och rikligt med mat och dryck. 777:eek:rna från Köpenhamn har några år på nacken men känns fräscha. Om jag måste åka Economy så är SQ ett av de absolut bästa valen du kan göra.

Gus, Fredrik, Smuffe och 1 annan gillar detta.
  3. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Flög Singapores A380 när den var helt ny och det var en riktigt bra flygning. Hade bra utrymme för benen och maten var helt ok. Det är ju rätt länge sedan men mig veterligen har de inte ändrat layout i kabinen i alla fall.

4. AndersSt

AndersSt Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har också väldigt goda erfarenheter av Singapore Airlines Boeing 777 CPH-SIN (SQ351) i Economy. Trevlig kabinpersonal, riktigt god mat och inget knussel med drycker. Bra pitch och bekväm stol.

Smuffe och Gus gillar detta.
  5. joa

joa Medlem

Tack! Det blev en bokning. Ska bli intressant att se hur de står sig mot andra.

6. Mayer

Mayer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller med ovanstående. SQ352 och SQ325, Bra stolar, personalen bättre än många av mina Lufthansa flygningar i economy. Väldigt bra mat. Håller med om att 777an kändes lite omodern men bekvämare stol än 747-8 minns jag att jag tyckte.

7. Smuffe

Smuffe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kapar tråden lite grann... Hur är SQ Premium Economy kontra vanlig economy?
    Är det värt en tight connection via Frankfurt och välja 777 eller ska man satsa på A350 från Arlanda trots några poäng mindre?

Hittat pris för 9473kr till Manila mellan juni och sista veckan i augusti och det känns riktigt prisvärt!

@joa Tack för lånet av tråden. ;)

8. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är inte premium economy på Singapore Airlines en ganska ny produkt? Undrar hur många som hunnit prova? Jag har själv inte provat även om jag har med de bra priserna från Arlanda till Australien i business, från 21 till 23 KKr flugit mycket med dem på sistone. Det är ju som nämnts ovan överlag bra service med Singapore och Changi är en bra flygplats att byta på. Glöm inte badbyxorna.

Smuffe gillar detta.
  9. Smuffe

Smuffe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kan nog stämma. Priset är ändå rätt bra, strax över 9400kr tur och retur och med A350.
    Självklart åker badbyxorna med, väljer tidigaste avgången från Manila så tar jag en lunch i loungen och drar till takpoolen. :)

ACervin gillar detta.
  10. Sebbeh

Sebbeh Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad är det för dryck man får välja på i economy på singapore airlines?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!