Senaste nytt

Hur är Radisson Blu Arlanda?

Brandten

Medlem
Jag och MiniBrandten ska iväg med 0745 flyget till Oslo 28/10 och tänkte sova ute på Arlanda natten innan. Clarion är ju alltid trevligt med takpool och så men blev lite nyfiken på "Superior Room w/Runway view" på Arlanda Terminal Hotell.

Någon som har erfarenhet av just dessa rum och om man kan se något vettigt från rummet?
 

adhoc76

Medlem
Golvet till rummen är gången till T5 (från Sky Citys) tak. Man kommer inte särskilt högt upp, men lite av inrikes T4 och lite av T5 ser man (de gater som vetter mot Sky City), men inte så mycket mer. Skulle nog inte betala extra för att ”runway view”. Clarion är trevligare på de flesta sätt anser jag.
 

Kelgris

Medlem
Precis. Samma utsikt som från Sky City fast högre upp. Bilderna var tagna från vån 6. En annan sak att tänka på är att AC:n inte orkar när det är riktigt varmt ute, typ över 30 C.
Stockholm Arlanda » 20180727 Apron 1.jpg
Stockholm Arlanda » 20180727 Apron 3.jpg
Stockholm Arlanda » 20180726 ARN 01 .jpg
Stockholm Arlanda » 20180727 Apron 4.jpg
 

coclol

Medlem
NB att du måste ta buss eller ta familjen på långpromenad till terminalen. SkyCity Radisson är alltid att föredra även om rummen har väldigt olika kvalitet.
 

coclol

Medlem
Kanske skulle starta en separat tråd med syfte att undersöka om någon bott på ett Radisson-hotell med till belåtenhet fungerande AC? Instämmer i ditt påpekande @Kelgris och lägger till att Arlandia och Oslo (Sonje Henies plass) inte är bra de heller.

Du menar, tyst, utan blinkande lampor och som faktiskt ger ifrån sig luft av önskad temperatur? Hmm, då kan vi stryka Royal viking, Waterfront, Scandinavia i Oslo, Hamburg airport, Hamburg city, Radisson Gardermoen, Scandinavia i Göteborg mfl :)
 
Kanske skulle starta en separat tråd med syfte att undersöka om någon bott på ett Radisson-hotell med till belåtenhet fungerande AC? Instämmer i ditt påpekande @Kelgris och lägger till att Arlandia och Oslo (Sonje Henies plass) inte är bra de heller.

Radisson Collection strand hotell, Nybrokajen i Stockholm har underbar AC. Ett av de få hotellen i Stockholm som man kunde bo på förra sommaren. Jag provade några...

Jag och MiniBrandten ska iväg med 0745 flyget till Oslo 28/10 och tänkte sova ute på Arlanda natten innan. Clarion är ju alltid trevligt med takpool och så men blev lite nyfiken på "Superior Room w/Runway view" på Arlanda Terminal Hotell.

Någon som har erfarenhet av just dessa rum och om man kan se något vettigt från rummet?

Bägge radisson vid Arlanda har rätt svettiga rum. Om du är nöjd med clarion och inte ute efter att parkera stays och poäng hos radisson så ta de du vet funkar.
 

Brandten

Medlem
Precis. Samma utsikt som från Sky City fast högre upp. Bilderna var tagna från vån 6. En annan sak att tänka på är att AC:n inte orkar när det är riktigt varmt ute, typ över 30 C.
Det problemet lär jag inte märka av eftersom vi reser i slutet av oktober.

NB att du måste ta buss eller ta familjen på långpromenad till terminalen. SkyCity Radisson är alltid att föredra även om rummen har väldigt olika kvalitet.
Nu tänker du kanske på promenad eller bussresa från Radisson Blu Arlandia bredvid Jumbo Hostel och inte det namnlika hotellet Blu på Terminal?

Har iof bott på båda och tycker bussresan funkar bra. Jag tyckte även mycket om poolen på Blu där vi var helt själva en förmiddag och körde simskola med MiniBrandten.
 

NotRyan

Medlem
Nu tänker du kanske på promenad eller bussresa från Radisson Blu Arlandia bredvid Jumbo Hostel och inte det namnlika hotellet Blu på Terminal?]

På ämnet kan det vara svårt att veta om du menar Radisson Blu Arlandia Hotel eller Radisson Blu Sky City Hotel, men eftersom du nämnde Clarion i samma andetag så utgick åtminstone jag från att du menade Radisson Blu Sky City Hotel.
 
Toppen