Hur är Lufthansa/Swiss/Austrian med same-day-flight-change?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Jakob Österberg, 7 Maj 2018.

1. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag ska snart ut och åka och skulle vilja ta en tidigare flight. Resan bokad i business, J-klass. Hur är det med same-day-flight-change där? (Med det menar jag ombokning utan att behöva betala för fare diffrence osv)

2. Det verkar som att de (Austrian / Lufthansa / SWISS) erbjuder gratis ombokning till tidigare flight samma dag om det finns plats i samma bokningsklass.
    Lufthansa Group offers more flexibility: free rebooking to an earlier fligh | VCK Travel

Earlier flight on day of travel (LH Group) [with a flex ticket] - FlyerTalk Forums

Jakob Österberg gillar detta.
  3. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har lyckats boka om online på Lufthansa.com diverse gånger men det brukar bli omräkning av priset. Ibland kan man boka om till en icke-flexibel rate och få pengar tillbaka.

4. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det här är ju rent guld! Då kan man ju boka flexibel biljett och sedan på avresedagen, när man väl vet att man skall åka, då byter man till icke-flexibel och får en slant tillbaka, hur bra som helst - det här måste jag tveklöst prova nästa gång!

IPC_Mataveri och agehall gillar detta.
  5. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, om det finns biljetter kvar i icke-flexibel så går det. Men jag missuppfattade denna tråden, som ju gäller same-day-change och inte "vanlig" ombokning av flexibel biljett som jag pratade om...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!