Senaste nytt

Hur är Lufthansa jämfört med United i Business Class?

Bryant

Medlem
Trots min lojalitet och namn här inne hade jag valt United, bättre hårdvara och bättre mat. Lite mer "casual" attityd.

Nu var detta pre-merger United kärra med 2-4-2 eller hur?

Pre-merger vet jag inte men det är 2-4-2 där varannan rad åker baklänges. Tack för dina inputs.

United alla dagar i veckan. Jag kommer inte på ett enda argument för att välja Lufthansa före United i C. Jag skulle däremot byta till Swiss C om möjligheten dök upp!

Tackar! Om SWISS dyker upp i C så blir det definitivt ett byte. Likaså om LH släpper F, men det vet jag 14 dagar innan :).

Destinationen är som vanligt när jag åker till USA, ORD :)
 
Dessutom tycker jag det är lite roligare att flyga i Boeing 777 än Airbus A340-300. 777 känns så "kraftfull" på något sätt...speciellt i starten med sina enorma motorer :)
 

Charlie D

Medlem
Dammar av den här tråden. Nu har det ju flutit en del vatten (och konfigurationer) under broarna sedan det här ämnet var på tal. Min fråga är således: Vad ska jag välja när jag flyger till Chicago. Lufthansa 747-8 från Frankfurt eller United 777-200 från Brussels. Har möjlighet att flyga båda i C-klass. Jag har flugit LHs 747-8 i C ganska många gånger och den är väl....praktisk. Är United bättre? Vilken hade ni kört?
 

Jakob K

Medlem
Dessutom tycker jag det är lite roligare att flyga i Boeing 777 än Airbus A340-300. 777 känns så "kraftfull" på något sätt...speciellt i starten med sina enorma motorer :)

Jo fast är det inte så att dragkraften i starten alltid läggs på minimum av Airbus system med avseende på startvikt, banlängd mm?

Detta för att spara motorerna?

Mvh
 

Charlie D

Medlem
Jag är inte så intresserad av hårdvaran utanför businesskabinen så länge planet är säkert. Det jag funderade på var vilken produkt som var bäst.
 

Skyraider

Medlem
Gammal C på LH bör man undvika. UA har (om man undandtar 777:eek:rna i treklassconfic) en av de bästa C-stolarna.
Jag skulle ta UA före LX också eftersom stolen är så j-a trång på LX.

Sedan får man glass på UA, det är värt en del.
 

Charlie D

Medlem
Gammal C på LH bör man undvika. UA har (om man undandtar 777:eek:rna i treklassconfic) en av de bästa C-stolarna.
Jag skulle ta UA före LX också eftersom stolen är så j-a trång på LX.

Sedan får man glass på UA, det är värt en del.

Men Lufthansas 747-8 har väl den nyare C-klassen och UA flyger väl Bryssel-Chicago med just en 777-200 i treklassconfic?? Jag äter inte glass men är fortfarande osäker på vad jag ska välja...
 
Toppen