Senaste nytt

Hur är det att flyga TAP Portugal?

Per N

Medlem
Kan inte kommentera på A330neo men tyckte ombordupplevelsen long-haul med TAP var så där, intra-Europa klarar de sig bättre. För lite mer detaljer kan du kolla in min reserapport och förslagsvis även denna reserapport från @TheTravelGuy Jag var lite mer missnöjd men flög då inte A330neo heller.
Jag instämmer, inom europa står dom sig väl men det kanske beror mer på att konkurrenterna är dåliga.
 
Bra info. Bokat AMS-LIS-SSA//FOR-LIS-CPH. Jag har ganska låga förväntningar. Överfarten mellan norra Brasilien och Lissabon är ju ganska kort och man vill ju maximera sömnen så tänker att bara det går att sova så klarar man sig.
 
Har bokat en resa till Cancun med TAP i businessclass A330-900 neo, tänkte höra om någon vet om det är någon skillnad på sätenas utformning i mittenraden? Reser som par och har läst på någon sida att vissa rader har inåtvända stolar mer passande för par men på Seatguru ser alla ut att vara i samma riktning. Blir tacksam om någon har info eller rekommendation på bästa stolsrad när man reser två tillsammans.
 
Har bokat en resa till Cancun med TAP i businessclass A330-900 neo, tänkte höra om någon vet om det är någon skillnad på sätenas utformning i mittenraden? Reser som par och har läst på någon sida att vissa rader har inåtvända stolar mer passande för par men på Seatguru ser alla ut att vara i samma riktning. Blir tacksam om någon har info eller rekommendation på bästa stolsrad när man reser två tillsammans.
Har själv åkt med TAP i A330-900neo men minns inte exakt. Hittade dock en bra review med bilder här:

Review: Biz Class on TAP Air Portugal's New A330-900neo
 
Tack för svar Cristoffer! Det var den sidan jag hade kollat på innan, det verkar som att mittensätena på rad 1,3,5 och 7 har sk "honeymoon configuration", men på Seatguru ser det inte ut så. Hade varit lite intressant att veta hur rad 1 ser ut och om den skiljer sig något mot de andra i fråga om komfort för ben och fötter. Har flugit med Singapore Airlines och vet att det kan vara stor skillnad på den punkten så undrar om det kan vara liknande skillnad hos TAP?
 

ulagun

Medlem
Har genom åren flugit antal gånger ARN/CPH'-LIS.
Min erfarenhet är att tidtabellen ska ses som rekomendation. Förseningar verkar vara standard procedure.
Dessutom sedan de tog bort varmmaten i vanliga economy blir det oftast via Zurich numera.
 

Andreas.Net

Medlem
Hur är det att flyga till Kap Verde? Någon som gjort denna flygning från ARN med mellanlandning i LIS? Hur är det att flyga Business?
Jag har åkt två gånger med TAP till Kap Verde, ena gången blev det via ARN men eftersom jag utgår från GOT så åkte jag andra gången via FRA, båda gångerna har jag åkt business när jag flög via ARN flög jag SAS första sträckan sen blev det TAP ARN-LIS-SID.

Jag tycker servicen är ganska bra, bättre än SAS inom Europa i varje fall. Behållningen är ju helt klart att man får några sköna timmar i loungen i LIS och kan utforska drinkutbudet.

Jag har skrivet en reserapport om vår senaste resa dit, då flög jag förvissa inte via ARN, resan var hösten 2019.
 
Toppen