Senaste nytt

Hur är det att flyga med Eurowings?

Svante

Medlem
Fråga till de som kanske vet:
Skall flyga till BUD från ARN, via DUS. Första benet är med Eurowings.

Hur räknas detta med förmåner för EBG? Kan jag använda fast track på ARN?
 

Bryant

Medlem
Jag var inte helt nöjd med min eurowings flight. Sur och inte speciellt trevlig crew. Jag skrev om det i en tråd om Lufthansa och deras partners. Att tänka på är att vissa flighter börjar att flygas av Germanwings och att de i sin tur anlitar Eurowings. På dessa flygningar gäller inte EBG förmåner.
 

David

Medlem
Flög GOT-DUS-GOT i veckan. Tyckte det fungerade bra. Inga konstigheter iaf.

Flögs med CRJ900 (D-ACNO/D-ACNM).

Ut: Separat utrop för C + *G i GOT, liten chokladkaka och kaffe för mig på vägen ner. Ganska tillintetsägande flygning.
Hem: Generell boarding, trekantsmacka med ost och dryck (inkl alkoholhaltiga drycker), trevlig ombordpersonal.

Inga problem med SAS lounge på GOT eller fast track + Senator lounge på DUS. Är TK*G.

Alltså, utifrån mitt perspektiv och som tidigare nämnts, som vilken LH-flight som helst.
 

dino_81

Medlem
Bidrar med en update.

Lufthansaflighter opererad av Eurowings CRJ 900, ARN-HAM och HAM-MAD. Trevliga små plan som är väldigt tysta i främre delen av kabinen.

Star Alliance Gold-förmåner så klart. Dock ingen prioriterad boarding på varken ARN (trappgate 5B) eller HAM (bussgate). Min prioritetstaggade väska kom dock först på bandet vilket reparerade den fadäsen... Crew var trevlig och alerta. En andra dryckesservering erbjöds på lunchflygningen.

image.jpg

Yoghurt och någon form av müsli på morgonflyget från ARN och lite mer lunchigt på andra benet. På ett av planen stod det att opererar on behalf of germanwings vilket bekräftar det Bryant nämner. Det är för övrigt sista veckan som Lufthansa (fast genom just Eurowings) flyger sträckan ARN-HAM. Sedan är det germanwings. Men ännu går det att njuta av Warsteiner på glasflaska. Hade dock svårt att balansera denna på den minimala brickan där nödutgångsplats inte heller gjorde saken bättre - slutade med att en del av det goda hamnade i knät istället för i halsen så nu doftar jag likt en av A-lagarna i parken... :rolleyes:
 
Last edited:

plover

Medlem
Någon som provat detta nyligen ? Fick erbjudande om ARN till sydeuropa, lite LH stil med ledigt mittsäte, mat osv, värt att prova och ser ut som om drt finns platser i sommar.
 

Mr Basic

Medlem
Någon som provat detta nyligen ? Fick erbjudande om ARN till sydeuropa, lite LH stil med ledigt mittsäte, mat osv, värt att prova och ser ut som om drt finns platser i sommar.
Inte flugit Eurowings sedan senaste pilotstrejken (2016?) hos SAS. Hade varken dyraste eller billigaste biljetten men det ingick snack och dryck. Minns det som helt ok.
Boka/flyg och återkoppla. :)
 

kristerj

Medlem
Jag flög Eurowings DUS-GOT i november 2021. Funkade bra, lite försenad boarding och dåligt med information, men vi landade i tid i Göteborg.
Gjorde tillvalet med tomt säte bredvid mig för ca €20:- . Kändes nästan som businessclass och extra skönt med tanke på covid-19. På den korta flygsträckan behövdes ingen mat eller dryck.
 

Senator

Moderator
Mycket har ändrat sig sedan tråden startades. En del av inläggen handlar om Eurowings som "wet-lease operator" för moderskeppet Lufthansa. Men det skall bli intressant hur satsningen från Arlanda slår.

Eurowings flyger under S22 från Arlanda till:
Alicante (ALC)
Barcelona (BCN)
Berlin (BER)
Birmingham (BHX)
Faro (FAO)
Gdansk (GDN)
Köpenhamn (CPH)
Malaga (AGP)
Nice (NCE)
Palma de Mallorca (PMI)
Pristina (PRN)
Rom (FCO)

Jag tittade på priserna för Business till CPH och det är i par med en SAS Plus. Jag ser Nice till runda slängar 2.500kr i Business. Jag tänker det är rätt "billiga" status miles på Miles & More. Det är mer förmånligt att åka billiga Eurowings "business" biljetter jämfört med Lufthansa.
 
Toppen