Senaste nytt

Hotwire - secret hotel booking

palmen

Moderator
Klickade precis fram 4 hotellnätter på Key West. Blev halva priset emot hotels.com, det som skiljde sig var ingen frukost eller avbokning. Utifrån TripAdvisor statistiken och antal stjärnor på hotellet gjorde jag en kvalificerad gissning som visade sig vara rätt. Mycket nöjd!
Vilket hotell?
 

Voyageur

Medlem
Ok, ett exempel på just Las Vegas för datumen 23-26 November 2011.
Där ser jag i hotwire att dom har ett 5* Hotell med Location: Las Vegas Strip - North för SEK741.53 per natt.
Klicka på see amenities och detta hotell listar följande.

Spa Services
Resort
Smoke Free Rooms
Fitness Center
Pool(s)
Restaurant(s)
High-Speed Internet Access
Kitchenette

Då jämför jag det med hotellen listade på betterbidding som matchar Location, Star rating och amenities på följande sida Hotwire Hotel List - Nevada - Priceline and Hotwire Forum och letar upp Las Vegas (Strip North) och börjar jämföra amenties för 5* hotellen.

Med uteslutningsmetoden så matchar detta hotell Trump Tower International.
Just för Vegas så skulle jag nog påstå att det blir exakt detta hotell men det kan finnas ett annat hotell med exakt samma beskrivning.

Förklarade det lite bättre?

Har kört Pricelines name your own price, vid ett par tillfällen i Vegas då priserna legat lite hutlöst. nåt som kan liknas Hotwire på sätt och vis. Alltid kört 5 stjärnigt och Las Vegas strip north som val och alltid landat på Trump tower. Inget fel med det då det är nog ett av de bättre 5 stjärniga i området. Senast i veckan blev besparingen från 140$ natten exkl. skatt till 90$ natten exkl. skatt. Och då lade jag ett enligt sidan hutlöst billigt pris. Som jämförelse låg Luxor på 75$ natten.
 

banditan

Medlem
Nu har även jag testat Hotwire - Sofitel i Chicago för 3200:- jämfört md 6200:- (hotels.com). Ingen frukost eller avbokning men det hade å andra sidan inte hotels.com heller (jo, men då fick man lägga på ytterligare 2000:).

Precis som så många andra använde jag TriipAdvisor för att gissa hotell, stämde bra! Har aldrig bott på Sofitel i Chicago så det tillsammans med priset closed the deal :cool:
 
Toppen