Senaste nytt

Hotels.com Welcome Rewards - erfarenheter

micke_r

Ny medlem
Har sökt men inte funnit info om detta: Om man är iväg säg 3 veckor och bokar med hotels.com så man tjänar 2 eller flera reward-nätter; kan man få in fler än en reward-natt på kontot eller brinner de inne så det är alltid bara är en natt?
 
Har sökt men inte funnit info om detta: Om man är iväg säg 3 veckor och bokar med hotels.com så man tjänar 2 eller flera reward-nätter; kan man få in fler än en reward-natt på kontot eller brinner de inne så det är alltid bara är en natt?
När du har samlat ihop tio nätter får du alltid en bonusnatt. Så bor du 21 nätter får du ju då ihop två nätter.
 

micke_r

Ny medlem
När du har samlat ihop tio nätter får du alltid en bonusnatt. Så bor du 21 nätter får du ju då ihop två nätter.

Tack för svar. Ja det är ett ganska självklart svar. :) Jag var orolig att de hade något oschysst villkor att man bara kan samla en bonusnatt men det stämde inte, hittade informationen på de deras hemsida också.
 

fcx

Medlem
Man kan ha flera nätter sparade på sitt konto, och man väljer själv i vilken ordning man vill ta ut frinätterna.

Det är värt att kolla in mailen som kommer. Hyggligt ofta är det en rabattkod som ger 5, 10 eller 11% rabatt. 5%-koden är bäst, eftersom man tjänar in awards även om man använder den. På 10 och 11% tjänar man inte in någon bonus. Ibland kommer det även kod för att tjäna in dubbla nätter, mycket bra för lite längre vistelser.
 

Dr. Miles

Expert
Man kan ha flera nätter sparade på sitt konto, och man väljer själv i vilken ordning man vill ta ut frinätterna.

Det är värt att kolla in mailen som kommer. Hyggligt ofta är det en rabattkod som ger 5, 10 eller 11% rabatt. 5%-koden är bäst, eftersom man tjänar in awards även om man använder den. På 10 och 11% tjänar man inte in någon bonus. Ibland kommer det även kod för att tjäna in dubbla nätter, mycket bra för lite längre vistelser.
När man skriver en recension om redan bott hotell kan man få en rabattkod med 5% rabatt men får samla Welcome Rewards nätter.
 
När man skriver en recension om redan bott hotell kan man få en rabattkod med 5% rabatt men får samla Welcome Rewards nätter.

Fast då kan man inte använda refunder som ger 5% kickback och bonusnatten baseras ju på priset man betalt så det blir ju något mindre, har kommit fram till att det sällan lönar sig att använda rabattkoderna förutom om man inte använder cashback sidor samt om man bokar väldigt sällan.
 

Pyggme

Medlem
Hej,
Finns det någon vänlig själ som har en 5% rabattkupong de inte ska utnyttja på hotels.com tar jag tacksamt emot den. Lyckades se fel på datumet för min senaste så den brände inne, och ska boka New York i december vilket är tillräckligt dyrt som det är. Behöver en som kan användas samtidigt som bonusnatt/ger Rewards-nätter.
Tack på förhand!
 

Jönsson

Medlem
Se till att du ställer in ditt konto för reklam via e-post, gör en sökning på ett hotell och påbörja en bokning men avbryt. Vänta. Efter några timmar har du garanterat ett Mail i lådan med en rabatt där de försöker få dig att tro att du just nu kan göra ett klipp. Så fungerar hotels.com. Annars är väl standardkoden för fem procent MOB5 eller liknande.
 

Voyageur

Medlem
Är det bara jag eller har Hotels.com avsevärt mindre utbud än t.ex. Booking.com,samtidigt som jag konsekvent upplever att Hotels.com prisnivå är högre än Booking.com? Gillar systemet med en samlad bonusnatt men det blir tyvärr alltför sällan då Booking.com ligger 4/5 till bättre pris.
 
Är det bara jag eller har Hotels.com avsevärt mindre utbud än t.ex. Booking.com,samtidigt som jag konsekvent upplever att Hotels.com prisnivå är högre än Booking.com? Gillar systemet med en samlad bonusnatt men det blir tyvärr alltför sällan då Booking.com ligger 4/5 till bättre pris.
Ja, det verkar stämma. Jag jämför alltid priser med HotelsCombined.com innan jag bokar. Dessutom verkar det nästan alltid finnas 10% rabattkuponger i något land (googla) så jag brukar inte samla Rewardnätter utan istället få rabatten direkt hos Hotels.com.
 
Toppen