Senaste nytt

Hotels.com vill inte återbetala dålig vistelse

Resande

Ny medlem
Ev lite off topic men har länge bokat genom Hotels och allt har fungerat bra tills nu. Efter att ha checkat in på hotellet finner vi myror överallt, även i sängen, samt smutsiga och trasiga lakan och handdukar. Pratar med Hotels som tycker vi ska boka nytt och reklamera bokningen på hotellet. Gör så redan första kvällen. När vi nu är hemma i Sverige vägrar Hotels återbetala hotellet och hänvisar istället till hotellet som erbjudit sig att vi bara betalar för två av tre nätter. Finns inte på kartan enligt mig eftersom vi aldrig sov där och hotellets skick var oacceptabelt.

Har någon haft liknande problem med Hotels?
 

Jönsson

Medlem
Ev lite off topic men har länge bokat genom Hotels och allt har fungerat bra tills nu. Efter att ha checkat in på hotellet finner vi myror överallt, även i sängen, samt smutsiga och trasiga lakan och handdukar. Pratar med Hotels som tycker vi ska boka nytt och reklamera bokningen på hotellet. Gör så redan första kvällen. När vi nu är hemma i Sverige vägrar Hotels återbetala hotellet och hänvisar istället till hotellet som erbjudit sig att vi bara betalar för två av tre nätter. Finns inte på kartan enligt mig eftersom vi aldrig sov där och hotellets skick var oacceptabelt.

Har någon haft liknande problem med Hotels?
Undvik skiten.
 

Link

Medlem
Har någon haft liknande problem med Hotels?

Kanske inte myror på rummet men har haft min beskärda del av hopplös kundtjänst, enda rådet är att tjata, tjata och tjata. Till slut så kopplas en mer erfaren handläggare in och då löses problemet direkt. Man kan ju alltid hota lite lätt med att skriva om sina erfarenheter på samtliga Facebook-annonser, det brukar kunna smörja upp även de mest låsta lägen.
 

Resande

Ny medlem
Pratar jag med Hotels sälj och service-avdelning får jag full förståelse för mitt ärende. Men de kan inte göra mer än att skapa nya ärenden, därefter är det upp till reklamationsavdelningen och där det är tvärnit. Jobbigt att få rekommendationer från en avdelning och få avslag frånfrå annan på samma företag...
 

Walter

Medlem
Hotels.com, till skillnad från Booking.com, håller inte koll på om man verkligen bor på hotellet eller ej, de håller bara koll på om man har avbokat eller ej. Detta var ju så bra när man fick 600 Eurobonuspoäng per vistelse när man bokade hotell via SAS hotellbokning (som går via Hotels.com), det fanns ju diverse vandrarhem i Asien som kostade under 30 SEK/natten. På den tiden när man fick 50 SEK i cashback hos Cashbackshopping per bokning hos Booking.com så fungerade det inte att låta bli att bo på vandrarhemmet.

Bc *handhjärta*
 
Toppen