Senaste nytt

hotels.com statusnivåer?

Nej det är ju just det som är grejen @Berglund .
Om jag bara såg ett alternativ som var bättre hade jag bytt ögonblickligen men som det är nu så är väl hotels.com det som passar mig bäst.

Det är trist att hotellen ser hotels.com som ett av djävulens påfund men jag tror att det är bra för dem oavsett eftersom det nu är så många hotell som är med. Det står dem ju fritt att hoppa av programmet om de så önskar.

Kan ta ett exempel.
Nitra Slovakien.
Jaguar / Land Rover bygger ny fabrik strax utanför staden.
Detta genererar ett antal hotell nätter för contractors och andra i staden.
För 1 1/2 år sen var det typ 3-4 hotell tillgängliga i staden via Hotels, men ett hotell som jag bott på nån gång när kunden bokat sa att de inte ville vara med i hotels.com när jag frågade varför de inte kunde bokas via hotels.com.
Nu kan man boka även detta hotellet, oklart varför de ändrat sig.

Det är svårt att få tag i rum i staden om man inte är ute i god tid på grund av JLRs etablering.
Således kan man ju undra varför då hotellet nu väljer att vara med i hotels.com?
JLR brukar rekommendera just detta hotellet så de borde ju inte vara brist på hotell kunder.

Jag bokar numer just detta hotellet om de har tillgänglighet annars bokar jag annat, bokar alltid via hotels.com på grund av att alla hotellen i staden är lokala hotell utan kedje anslutning.

I staden numer så är det bara ett hotell som inte återfinns på hotels.com.
 

Jönsson

Medlem
Ett incitament för hotell att behandla dig väl som kund, även när du bokat genom exempelvis hotels.com, är så klart kundbedömningarna. Hotels.com når ut till så många kunder att ett bra eller dåligt betyg får väldigt stort utslag. Blev tex faktiskt förhållandevis ofta uppgraderad på bokningar genom hotels.com. I alla fall när jag bokade hotell med lite ambitioner.
 
Toppen