Senaste nytt

Hotelltips New York 1-7 april

Xpressen

Medlem
  • I vilken stad och i vilket land?: New York
  • Har du extrakrav på hotellets läge?: På/nära Time Square
  • Budget per rum per natt (inkl. skatter & avgifter)?: Så billigt som möjligt (är medveten om att ordet billigt inte hör ihop med Hotell centralt i New York)
  • Hur många rum behöver du?: 1
  • Antal personer per rum?: 4 personer, 2 vuxna och 2 barn 14 och 1 år gamla.
  • Reser du med barn?: Ja
  • När och hur många nätter?: 6 nätter 1 April - 7 April 2019
  • Affärsresa eller nöjesresa?: Nöje
  • Minsta hotellklass (1 - 5 stjärnigt hotell)?: 4-5 stjärnigt
  • Önskemål om specifik hotellkedja?: Nej
  • Andra önskemål?: Gärna ett separat Sovrum och måste vara flexibelrate

Har två stycken backup bokningar redan. En på DubbleTree by Hilton New York Times Square West totalkostnad för den är 2435 usd.

Har också en bokning på Hotel Edison där totalkostnaden ligger på 2041 usd. Hotel Edison har jag bott på tidigare och där vet jag ju var jag får men är trots allt inte så sugen på att bo där denna gången.

Så om någon hittar ett bra erbjudande eller har tips på något prisvärt under dessa datum tas de tacksamt emot.

Kan också tillägga att jag har tillgång Hiltons Friends and family rate men ska jag nyttja den krävs hotellbyte mer eller mindre varje natt vilket sambon förstås vägrar med två barn med i bilden. Men skulle det mot förmodan dyka upp något där för hela perioden så är det ju kanon.
 

Slipsknut

Medlem
Härligt.
Ska själv vara i NY mellan 2-7 april med tjejen.

Vi har ett rum på The Archer vilket verkar vara väldigt trevligt. Dock små rum men 100 meter till The Empire State Building.
Inte där du söker riktigt men kika på det till nästa gång!

38 kvadrat är rätt skönt med 4 pers?
Dock bara 3,5 stjärna.

Homewood Suites New York/Midtown Manhattan Times Square - New York - Hotels.com

Vad efterfrågas när det gäller hotell för er?
 

Xpressen

Medlem
Du har koll på att de tar ut resortfee á $25 + tax/dag där?

Jo det är ju inräknade i total priset när man trycker igenom sin bokning. Betalar drygt 300 dollar natten inklusive skatter och resortfee vilket jag tycker är känns rimligt centralt i New York för 4 personer.

Men jag är öppen för ändringar om jag/någon hittar något met prisvärt.
 

Senator

Moderator
Du har koll på att de tar ut resortfee á $25 + tax/dag där?

Jo det är ju inräknade i total priset när man trycker igenom sin bokning. Betalar drygt 300 dollar natten inklusive skatter och resortfee vilket jag tycker är känns rimligt centralt i New York för 4 personer.

Men jag är öppen för ändringar om jag/någon hittar något met prisvärt.

De flesta hotell tar ut en sådan avgift så det får man nästan räkna med. Vissa upp till 40-50 dollar.

Just "resort fee" är väl ganska ovanligt i New York City? Mitt sista besök i NYC var på The Renwick:

Renwick.JPG


Här kommer nuvarande hotellskatter för State of New York:
Business Hotel Room Occupancy Tax

Utöver detta betalar vi "Sales Tax" och en avgift som går till Javits Center:
The City also imposes a hotel occupancy fee of $2 per night (not linked to number of guests per room), plus a $1.50 "Javits fee". The Javits fee covers development of Manhattan's Jacob K. Javits Convention Center
 

Maja

Medlem
De flesta hotell tar ut en sådan avgift så det får man nästan räkna med. Vissa upp till 40-50 dollar.
Det är väl vissa hotell/kedjor som har implementerat "resort fee", men att det är vanligt vet jag inte om jag håller med dig om. Inom Hilton-kedjan så är nog Distrikt Hotell de enda jag har stött på som faktiskt kör med detta.
 

Maja

Medlem
Jo det är ju inräknade i total priset när man trycker igenom sin bokning. Betalar drygt 300 dollar natten inklusive skatter och resortfee vilket jag tycker är känns rimligt centralt i New York för 4 personer.

Men jag är öppen för ändringar om jag/någon hittar något met prisvärt.
Du har The London, semi-flex rate för $2,493.53 för en One Bedroom Suite - Two Queen Beds.
 

taxvalp

Medlem
Om ni kan tänka er ett sovrum så finns bland annat Hilton Times Square för 1681$ inkl allt med MVP-rate som är flexibel till tre dagar före avresa. Kräver dock medlemskap i random sportförening om de frågar...
 
Toppen