Senaste nytt

Hotelltips i San Francisco? Är det verkligen är prisvärt att bo mitt i stan?

mry

Medlem
Ska ju åka till San Francisco i höst och funderade på vart man ska bo och om det verkligen är prisvärt att bo mitt i stan? Tänkte vara där 14-17/10, vi flyger hem från SFO 17/10.

Någon som har förslag på hotell och vart man ska bo när man är där?
 

Bamsefar

Medlem
Jag gillar att bo på JW Marriott, ett kvarter från Union Square. Det har fördelar som att man kan ta tåget direkt till/från flygplatsen (man får gå 4 kvarter iofs mellan station och hotel, men det är inget större sträcka). Ligger nära Cable Car om man vill åka till Fisherman Warf (där jag inte vill bo, om jag verkligen inte vill vara turist), nära shopping och bra matställen. Vid Union Square och närliggande gator finns i stort sett mycket av märkesshoppingen för övrigt. Och nära till Fisherman Warf som sagt, man kan t.ex. ta kabeltrådsbussen...
 
Last edited:

Paby

Medlem
Håller med Bamsefar, området runt Union Square är idealt att bo i. Utöver JW finns flera andra av de stora kedjorna i området, bl.a. ett bra Hilton.
 

jG_

Medlem
Rekommenderar också union square,undvik bara Tenderloin (som ligger relativt nära union square).
 

Nystrom

Medlem
Bodde på Radisson Blue nere vid Fishermans Wharf i fjol. Kan rekommendera hotellet då det ligger perfekt till och har humana priser. Lite extra EB-poäng dessutom.....
 

Totopez

Medlem
Hilton är helt ok men rätt opersonligt. Rekommenderar Loris runt hörnet för frukost framför hotellet. Westin St Francis på Union Square är bra men överprisat för det mesta. Dock rekommenderas deras restaurang som Michael Mina driver.

Annars skulle jag rekommendera att gå utanför de stora kedjorna och testa Joie de Vivre, som är en kedja för boutique hotel i Californien. Några av de trevligaste jag bott på.
 
Jag har bott på Best Western - Americana när jag var i SF för Google IO 2011.
Helt okej hotell, lite dålig wifi täckning i mitt rum men det gick att leva med.

Om man följer gatan ner så kommer man till REI.

Men jag skulle rekommendera att ta någon av parallellgatorna nedanför Market street om man går på kvällen in emot Union Square, rätt mycket lösdrivande folk på Market Street som kan vara lite ovant och otrevligt.
 
Toppen