Senaste nytt

Hotelltips Havanna

Johanna

Medlem
Var på Kuba omkring årsskiftet 2014/2015 så reserverar mig för att saker och ting kan ha ändrats. Vi bodde på detta boende och det var alldeles utmärkt:

Artedel Luxury Penthouse

1. Nej kreditkort är generellt en dålig idé på Kuba.
2. Nej man får uppsöka särskilda "banklokaler" för uttag. Medtag pass, var beredd på kö och omfattande pappersexcercis. Men det funkar att få ut pengar.
3. Nej det är "turistvalutan" CUC som gäller för betalning "till vardags", men växla går ju bra.
Vad betalade ni per rum och natt? Nyfiken på hur kostnaderna ligger nu.
 

Gus

Medlem
Har nu besökt Kuba och det gick hur bra som helst att ta ut pengar i bankomat med Mastercard. Bankomater fanns på många ställen i Havana, tex i ankomsthallen på flygplatsen. Nu hade jag även med mig Mexikanska pesos och dessa gick också bra att växla, alltså ej nödvändigt att ta med sig Euro (kommer man från Europa så är det såklart smidigare ta med sig Euro än pesos, men bäst tycker jag ändå att bankomat är.) Kom ihåg att växla bort (eller köp cigarrer) de CUC du har kvar då du ej kan växla utanför Kuba.

hotell Iberostar kommer det inte gå någon nöd på er!
Wow vilket hotell detta var! Vi bodde inte där men åt middag där en kväll. Riktigt fint poolområde med jacuzzi. Vi bodde på pensionat för 450 kr natten, Iberostar kostade strax över 3000 kr natten.
 

Homer

Medlem
Jag gjorde några testbokningar på Parque Central och fick mycket riktigt en natt gratis, fast det blev ju ganska dyrt i alla fall. :)



CELEBRATE 500 YEARS OF HAVANA WITH US…
And get one night free!

  • Offer valid for stays of at least 4 nights.
  • Offer valid for stays from 01/02/19 until 16/11/19.
  • Offer valid on the first 500 bookings and while stocks last at Iberostar’s hotels in Havana.

Celebrate 500 years of Havana
  • One free night
  • This price includes a 20% special discount!
  • 5% Discount on Not Refundable rates
  • Welcome surprise!
  • Room upgrade
  • Meal plan Bed and Breakfast
    1.125,50€
 
Toppen