Senaste nytt

Hotellrum i Bryssel 9-12 december för 2 vuxna 1 barn?

Agö

Medlem
Kan just nu få HGI Brussels Louise för €76 prepaid och får ju frukost som Diamond gratis. Detta hotell verkar vara ganska nyförvärvat inom Hiltonkedjan om jag har läst rätt.
Otroligt billigt (helger i Bryssel...!) och som sagt, hotellet har ett bra läge. Kör på det.
 

Maja

Medlem
Made in Louise har jag kollat in också! Känns dock som om €76/natt slår ganska högt och att HGI har en stor fördel just nu. Får bli en bokning där och sedan Uber(?) eller taxi tillbaka till hotellet om dottern inte orkar gå hem sen. Fast orkade hon traska runt i Hong Kong i en vecka så ska hon nog överleva två dagar i Bryssel. ;)
 

Agö

Medlem
Made in Louise har jag kollat in också! Känns dock som om €76/natt slår ganska högt och att HGI har en stor fördel just nu. Får bli en bokning där och sedan Uber(?) eller taxi tillbaka till hotellet om dottern inte orkar gå hem sen. Fast orkade hon traska runt i Hong Kong i en vecka så ska hon nog överleva två dagar i Bryssel. ;)
Det är mycket nära till Tram och Metro. Metro från Hotel Des Monnaies till Gare du Midi (dit ni kan ta flygplatståget - promenaden kan annars vara rätt spännande, mångkultur på hög nivå) och Tram från Louise ned mot stan.

upload_2016-10-4_22-36-3.png


Du har också gångsavstånd från hotellet till Parvis de Saint-Gilles, min lokala marknad på lördagar och söndagar med ett gäng riktigt trevliga barer. Missa t.ex. inte Maison du Peuple.

upload_2016-10-4_22-39-21.png
 

Maja

Medlem
Tusen tack för alla underbara tips! Med alla dina år i Bryssel så vore det underbart med en Brysselguide. Du har inte redan skrivit en sådan? ;)
 

Voyageur

Medlem
Bumpar denna gamla tråd. Har en helg i Bryssel i Maj och blev initialt intresserad av Hilton Brussels City då de erbjuder rätt bra priser den helgen. Dock ändrades min uppfattning något efter att ha läst alla omdömen här om området och hotellet. Hur ser Hilton City ut i dagsläget samt det omkringliggande området? Lika stökigt och oroligt?
 

Jönsson

Medlem
Bumpar denna gamla tråd. Har en helg i Bryssel i Maj och blev initialt intresserad av Hilton Brussels City då de erbjuder rätt bra priser den helgen. Dock ändrades min uppfattning något efter att ha läst alla omdömen här om området och hotellet. Hur ser Hilton City ut i dagsläget samt det omkringliggande området? Lika stökigt och oroligt?
Området närmast hotellet är väl inte direkt mysigt på kvällarna. Stora mängder uteliggare mm men jag har i alla fall aldrig blivit konfronterad, Men kliv ner i tunnelbanan, som ligger utanför entrén, eller hoppa in i en taxi så är det bekvämare. Dagtid är det hur lugnt som helst och efter en kort promenad så är du i trevligare områden. Det går också att undvika de västa gatorna kvällstid om man tar en liten omväg. Egentligen är det väl främst Rue Neuve närmast Rogier som du vill undvika.
 

Voyageur

Medlem
Området närmast hotellet är väl inte direkt mysigt på kvällarna. Stora mängder uteliggare mm men jag har i alla fall aldrig blivit konfronterad, Men kliv ner i tunnelbanan, som ligger utanför entrén, eller hoppa in i en taxi så är det bekvämare. Dagtid är det hur lugnt som helst och efter en kort promenad så är du i trevligare områden. Det går också att undvika de västa gatorna kvällstid om man tar en liten omväg. Egentligen är det väl främst Rue Neuve närmast Rogier som du vill undvika.

Ok, hotellet ligger bra till där jag skall hålla mig i bryssel så där av frågan. Tack för utförliga svaret

Brukar köra Hilton Garden Inn i Bryssel.
Bra pris och skönt område i mitt tycke :)

Jag kollade också på denna men den ligger åt motsatt håll utav staden och ger mig längre transport sträckor. Annars bra
 
Toppen