Senaste nytt

Hotellrum i Bryssel 9-12 december för 2 vuxna 1 barn?

Agö

Medlem
Men första gången så rekommenderas inte boende runt Louise?

Turistbyråns sida har jag varit inne ochläst en del på, men ska läsa mera där!

Ska kollin hotelltipset. Tackar för input so far! :)
Jo, jag skulle alltid välja Louise men så har jag ju bott i stan i fem år också. Men de breda turistgrejerna finns i nedre stan liksom julmarknad osv.
 

Maja

Medlem
Jo, jag skulle alltid välja Louise men så har jag ju bott i stan i fem år också. Men de breda turistgrejerna finns i nedre stan liksom julmarknad osv.

Min uppfattning är att stan är ganska liten, går det inte att åka kommunalt till nedre delen av stan? Uppfattade Louise som ett trevligt område plus priset for HGI Brussels Louise känns prisvärt. Dumt val?
 

Agö

Medlem
Min uppfattning är att stan är ganska liten, går det inte att åka kommunalt till nedre delen av stan? Uppfattade Louise som ett trevligt område plus priset for HGI Brussels Louise känns prisvärt. Dumt val?
Stan är liten. Du går från Place Louise till Grand Place på 20 min. Nedförsbacke. Går också utmärkt med spårvagn eller tunnelbana.
 

Maja

Medlem
Stan är liten. Du går från Place Louise till Grand Place på 20 min. Nedförsbacke. Går också utmärkt med spårvagn eller tunnelbana.
Behåller denna bokning och ser om det kommer något bättre pris på något av de andra Hiltonhotellen under rean.

Någon erfarenhet från de andra Hiltonhotellen?
 

Maja

Medlem
Inte bättre pris, men är det värt att betala mer för att bo på Hilton Brussels Grand Place eller Hilton Brussels City?

Väldigt mixade omdömen för Hilton Brussels City och Grand Place är givetvis dyrare. Är det värt minst €50 mer per natt?
 

Igorius

Medlem
Inte bättre pris, men är det värt att betala mer för att bo på Hilton Brussels Grand Place eller Hilton Brussels City?

Väldigt mixade omdömen för Hilton Brussels City och Grand Place är givetvis dyrare. Är det värt minst €50 mer per natt?
Absolut. Hilton Brussels City ligger i en direkt otrevlig omgivning, och rummen är verkligen inte charmiga. Vill du bo på Hilton rekommenderar jag Grand Place.
 

Agö

Medlem
Absolut. Hilton Brussels City ligger i en direkt otrevlig omgivning, och rummen är verkligen inte charmiga. Vill du bo på Hilton rekommenderar jag Grand Place.
När jag bodde i stan hade bl a banken Dexia bevakade transporter till tågstationen för sina anställda vid Gare du Nord
 

Maja

Medlem
När jag bodde i stan hade bl a banken Dexia bevakade transporter till tågstationen för sina anställda vid Gare du Nord
Och Gare du Nord ligger i närheten av Hilton Brussels City?

@Igorius Point taken, Hilton Brussels City stryker vi helt. Hade också läst mig till att det var i närheten av red light district och därmed inte världens bästa människor alltid i närheten samt rummen verkar rejält slitna.

Hilton Grand Place - är det något att satsa på? Eller om vi byter kedja helt och ligger kvar i samma prissegment, vart bör vi titta närmare då?

Eller är HGI Brussels Louise ett bättre alternativ?
 

Agö

Medlem
Och Gare du Nord ligger i närheten av Hilton Brussels City?
Precis. Detta är Bryssels SkyLine, det enda område som har fler än en hög byggnad. Ett antal stora hotell (Sheraton, Crown Plaza, Hilton) i kombination med områdets riktigt taskiga förflutna och Red Light. Mycket personrån och annat där också. Skippa det.

upload_2016-10-4_22-15-48.png


Hilton Grand Place - är det något att satsa på? Eller om vi byter kedja helt och ligger kvar i samma prissegment, vart bör vi titta närmare då?

Eftersom ni ska vara där över en helg går det ofta att finna riktigt fina priser på bra hotell. Jag ser t.ex. att man kan få utmärkta Sofitel Le Louise för runt 120 EUR per natt (pre-paid, utan frukost) under dina datum. Bästa läget i Bryssel enligt min mening.

http://www.sofitel.com/gb/hotel-1071-sofitel-brussels-le-louise/index.shtml

Eller är HGI Brussels Louise ett bättre alternativ?

Har aldrig bott där och känner ingen som bott där heller. Bodde 500 meter därifrån i fyra år.
 

Maja

Medlem
@Agö Tusen tack för värdefull input! Alltid svårt att hinna läsa in sig på en stad och samtidigt försöka boka bästa möjliga boendet för ens familj. Detta är som sagt var en väldigt spontanbokning i samband med SAS 70-årsrea och jag har inte hunnit läsa på så mycket (än).

Snöade in på Hiltons hotell iom statusen där och sedan kom deras flashsale nu som gör att jag började fundera vart tusan jag skulle boka.

Kan just nu få HGI Brussels Louise för €76 prepaid och får ju frukost som Diamond gratis. Detta hotell verkar vara ganska nyförvärvat inom Hiltonkedjan om jag har läst rätt.

Ska dock kolla in Sofitel såklart! Tusen tack för tipset.
 
Toppen