Senaste nytt

Hotellkudde

Mattajas

Ny medlem
De kuddarna som passat mig bäst är de på Four Seasons (Mått ca 50x90). Vi köpte med ett par stycken från Four Seasons Miami till ett ok pris och använder de fortfarande idag.
 

Gus

Medlem
Jag har för mig att Hiltons kuddar alltid är 91 cm breda? Men när jag bott på Hilton de senaste gångerna (München och Namibia) så har de bara varit 71 cm breda. Jag har frågat efter bredare kuddar men det har inte funnits. Någon som vet hur det skiljer sig mellan olika hotell?
 

FF#1

Medlem
Jag har för mig att Hiltons kuddar alltid är 91 cm breda? Men när jag bott på Hilton de senaste gångerna (München och Namibia) så har de bara varit 71 cm breda. Jag har frågat efter bredare kuddar men det har inte funnits. Någon som vet hur det skiljer sig mellan olika hotell?
Känns som att det skiljer. Bodde i en jätte svit på Hilton Beijing flygplats. Sängen var minst 250cm bred och kudden typ 150, vilket åbäke att fluffa upp....
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Senator

Moderator
Jag tror inte globala hotellgrupper som Hilton köper samma säng, kuddar och laken globalt men anpassar sig delvis till den lokala marknaden. Tänk personliga täcken (ofta inom Europa) eller gemensamma (ofta i USA). Kuddar är samma sak: större i USA.

Jag känner bara till Westin:s "Heavenly Bed" som global säng för ett hotell.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen