Senaste nytt

Hotellkudde

Olle A

Medlem
När jag bodde på Eurostars Grand Marina, BCN så hade man en kuddmeny typ 8 val.
Trevligt och under vistelsen så provade jag mig igenom de flesta.

På TRYP Oriente i LIS hade dom också kuddmeny men alla var lika stenhårda så till slut fick jag tillverka en egen kudde av en handduk och en tröja. Inte helt bekvämt men bättre än hotellets kuddar. Sen dess glömmer jag aldrig att ta med en egen kudde.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Som gammal elitidrottare, i två idrotter, är min kropp rejält sliten. Detta ger tyvärr, som bieffekt, mycket dålig sömn :(.
Har investerat i en tempursäng för nästan 30k, men sover på golvet istället - Verkar som om det hårdast möjliga verkar vara enda melodin för min kropp.

Jag sover skönt på hotell, men det fungerar bara några få dagar. Alla tips som kan hjälpa mig till en behaglig sömn uppskattas, så jag ska direkt testa dessa kuddar :)

Köpte nyss ny säng vilket givetvis är ett högst personligt val med individuella krav, testade Tempur och det kändes helt onaturligt för mig. På kuddsidan föll dock valet på Tempur Cloud och jag älskar verkligen den: Tempur® Comfort Pillow Cloud | Komfort Kuddar
Kostar en slant, men verkligen en fenomenalt god mix av stabilitet / komfort. En vän berättade att den blivit väldigt populär hos människor med olika former av problem (nacke, rygg, axlar osv..). Testa runt i en sängbutik, det är en hel värld i sig, men den specifikt kan jag verkligen rekommendera!
 

ErikOM

Medlem
Jag kan verkligen rekommendera Ritz-Carltons kuddar och täcken - helt fantatiska! Dom kan köpas i deras hotelshop vilket jag kommer att göra nästa gång jag har plats i resväskan.
 

gusten

Medlem
Detta var verkligen intressant och jag har redan under en tid gått i kudd-tankar. När jag lämnade mitt Hilton rum imorse så tänkte jag faktiskt tanken att fasen vilka sköna kuddar och lakan. Det blir kuddjakt i helgen - Hästens slafen står redan därhemma.
 

nmh

Ny medlem
Appropå sängar träffade jag för några år sedan en fd produktchef på Hästens. Han mindes när de bestämde sig för att göra dem rutiga och öka priset. Därefter var strategin att vara dyra och lätta att känna igen. Själva sängen sa han var samma konstruktion som IKEAs. Sant eller ej, vem vet.
 

Kricka

Medlem
Jag har ett par kinesiska "kuddar" av porslin hemma. De är riktigt dekorativa, utformade
som katter, men jag skulle inte klara att använda dem i ens fem minuter.
 

Lonelyflyer

Medlem
Jag måste kolla upp vad Westin kör för prylar, har bott i Toronto på deras hotell ett par gånger och det är magiskt varje gång

ska på usa-tripp nu i maj, så det kan vara läge o boka in nåt igen
 
  • Gilla
Reactions: Gus

maba

Medlem
Jag är av uppfattningen "ju fler desto bättre" så när jag får en dubbelsäng med fyra kuddar + en i garderoben då är jag i kuddhimlen :). Sen håller jag med om att Hilton har väldigt bra kuddar. Tycker även att Radison Blu Astorija i Vilnius har sköna kuddar eller så kan det vara helhetsintrycket av hotellet som gör att jag tycker det :rolleyes:
 

Resenären

Medlem
När jag bodde på Mandarin Oriental i Geneve hade de en kuddmeny! Fem olika kuddar att välja på. Samtliga fanns tillgängliga på sängen.
Jag har aldrig sovit så länge och bra som där. :)
 
Toppen