Senaste nytt

Hotellgruppen Maribel går i konkurs (First Hotels, Moxy och Courtyard by Marriot i skandinavien)

Doctor-X

Medlem
Stordalen köper?

Ja med det där massiva stödpaketet han fick av norska staten + att samtliga NCC hotell jag bott på i maj, juni och juli har känslan jag fått att det varit ganska bra beläggning. Tror 10-dagars passet dragit in mycket också, flera av vänner och kollegor som köpt det efter att jag tipsat om det!

Har inget emot att Stordalen bygger ut sin hotell portfölj :)
 

mha321

Medlem
Ja med det där massiva stödpaketet han fick av norska staten + att samtliga NCC hotell jag bott på i maj, juni och juli har känslan jag fått att det varit ganska bra beläggning. Tror 10-dagars passet dragit in mycket också, flera av vänner och kollegor som köpt det efter att jag tipsat om det!

Har inget emot att Stordalen bygger ut sin hotell portfölj :)
First kan han ta men det vore väldigt synd om han tog över de marriott-kopplade hotellen. Sådana finns det allt för få av redan...
 

Mr Basic

Medlem
Oj då. :eek:
Hade bokat ett ”First-hotell” och skulle boka två till när jag såg detta.
Avvaktar och ser vad som händer (får dock bli ett back up-hotell i Göteborg på semestern).
 

M.K

Medlem
Lite kul mitt i allt att spekulera om framtiden givetvis.

Jag är säker på att Stordalen inte köper upp hotellen. Alltför mycket förluster själv och fullt upp med att rädda sitt eget livsverk.

Jag hoppas på Hilton. Flera Garden inn har öppnat i Sveriges närområde tiden innan epidemin. De har möjlighet att passande branda de olika hotellen och direkt få en marknadsandel i Skandinavien.

Jag tror dock av flera skäl, om inte nuvarande ägarna på något magiskt sätt lyckas få in en miljard, att Marriott själva tar över minst några av hotellen.

Lite spännande blir det att se framöver.
 
Last edited:

samet

Medlem
Hade kollegor boende på First i Sundsvall förrförra veckan. Då hade personalen sagt att hotellet drevs av konkursförvaltaren.

Så har nog varit pågång ett tag.
 
  • Gilla
Reactions: hco
Toppen