Senaste nytt

Hotellfunderingar & tips gällande Singapore & Bangkok april 2020

Bodde på Conrad i Singapore förra hösten med en kompis. Kom inte ihåg vad vi bokade men blev uppgraderad till executive med lounge, var gold vid tillfället. Men en gång är givetvis inte detsamma som varje gång. Vi struntade att boka tillgång till lounge, då den vid bokningstillfället låg vid poolen och var ganska mycket dyrare. När vi var där, loungen var renoverad eller åtminstone tillfällig, den var på översta eller näst översta våningen. Fördelen då, champagne hela dagen samt riktigt fin utsikt.

Vi tittade in på kvällen i loungen då det fanns mat. Var ganska mycket folk, så vi hoppade att äta där, tycker alltid det är roligare att äta ”lokal” mat i city, framför allt när man åkt nästan halva jorden runt och kommer till nya platser.

Vi åt en frukost i loungen och en i vanliga matsalen. Mer utbud i vanliga, men betydligt lugnare i loungen.

Det fanns en pool, modell lite mindre, kanske 12x5 m. Har för mig att den låg i skuggan, åtminstone de tider vi var där.

Skulle jag betala extra för loungetillgång i Singapore? Tveksamt, om jag är på semester med familj, kanske om prisskillnaden är någon/några hundralappar. Jag gjorde det förr när vi hade mindre barn, men numera med en 14 åring och en 12 åring så släpar jag med dem ut på stan, framför allt om de inte varit där tidigare.Om jag hade åkt i jobb och ensam, då hade jag nog övervägt att betala för lounge.


9163E07E-7393-485E-9CB5-D4CD8ABE9EE8.jpeg
3BA0C032-E552-460D-82D7-C6B1BBEF215B.jpeg
A6BD7F99-E453-4A70-BB89-EE0EA0E84970.jpeg
 

Maja

Medlem
@Pellebobba Tack för input och bilder. Har ej bokat lounge i Singapore då jag räknarna med att vi ändå kommer vara ute och göra saker de flesta tider då det är något i loungen. Om vi blir uppgraderade så får vi se det som en bonus och se om vi kan pricka in någon gång för en drink eller något att äta.

Vet att vi tyckte det var toppen med lounge i Hong Kong (ej Hilton) då det var skönt att landa lite på hotellet under afternoon tea-time och vila lite och ta något att äta. Dottern var då 7 år så det hade också sina förklaringar till pausen.

Senast i Japan struntade vi helt i loungetillgång och åt ute när andan föll på.
 

NotRyan

Medlem
Jag har bott måånga nätter på Millennium Hilton. Dom är verkligen bra på att uppgradera även HHG till Exec room, men när du behöver större rum så är det ju så klart bäst att boka det .

Dom har satsat stort på att bygga om och uppdatera rummen som har blivit riktigt fina.

Badrummet är dock inte rört vilket jag uppskattar då jag gillar deras jacuzzi i varje rum :)
 

Maja

Medlem
Jag har bott måånga nätter på Millennium Hilton. Dom är verkligen bra på att uppgradera även HHG till Exec room, men när du behöver större rum så är det ju så klart bäst att boka det .

Dom har satsat stort på att bygga om och uppdatera rummen som har blivit riktigt fina.

Badrummet är dock inte rört vilket jag uppskattar då jag gillar deras jacuzzi i varje rum :)
Har varit i kontakt med dem, vi får se om det går att hitta någon lösning. Att boka deras Panorama suite vore visserligen häftigt, men drog iväg lite väl mycket prismässigt. Det är enda sättet jag kan boka executive lounge från starta när vi är 2 vuxna + 1 barn. Det finns inget mellanting.
 

Maja

Medlem
Har varit i kontakt med dem, vi får se om det går att hitta någon lösning. Att boka deras Panorama suite vore visserligen häftigt, men drog iväg lite väl mycket prismässigt. Det är enda sättet jag kan boka executive lounge från starta när vi är 2 vuxna + 1 barn. Det finns inget mellanting.
The additional charge for Executive lounge access is at THB 1,413 net per day per person for your information.

Postar svaret här också ifall någon göra en sökning senare och undrar. Detta är mailsvaret jag fick direkt från hotellet. Så vi skippar att köpa till lounge i dagsläget. Det är billigare att isf boka Panoramic Executive Suite för våra 2 dygns direkt i jmf med Family Suite plus kostnaden för loungen som köps till separat isf.

Återstår att se om det 1) blir någon rea framöver som ändrar prissituationen 2) om de blir någon uppgradering väl på plats som ger gratis lounge.
 

lask

Ny medlem
Har de senaste 7-8 åren alltid bott på millenium hilton när det varit aktuellt med Bangkok besök.
Främst två skäl. Magisk känsla att sitta på loungen i skymningen, och ha floden och hela stan framför sig.
Skäl två. Visserligen ligger hotellet lite "utanför", men ta den allmänna båten, som går utanför hotellet till andra sidan, och därifrån en taxi, snabbt, enkelt och billigt.
 
Toppen