Senaste nytt

Hotellfunderingar & tips gällande Singapore & Bangkok april 2020

Vi bodde på Novotel Clarke Quay, fre/lör var det fullt drag i omgivningarna.
I övrigt bra förbindelser med tunnelbanan vart man än ska .
 

micke99

Medlem
Poolpartyn är på de flesta stora hotelkedjor. Men de är inte ofta varannan månad typ. Man kan kolla up när det är siam2nite tror jag sidan heter eller maila hotellet.

När de har poolparty på dt så blir man erbjuden att andvända poolen på hilton brevid. Loungen vet jag ej om man får andvända dock.
 

Maja

Medlem
Jösses, ju mer jag läser och försöker få ett grepp om Bangkok, ju mer inser jag att det nog är smart att bo två nätter på Millennium Hilton Bangkok sett till att vi vill besöka Wat Arun och Wat Pho t.ex och jag vet att @Lollet och @Lounge Lizard nämnde detta som ett bra alternativ då.

Tips på vilken rumskategori jag bör boka på Millennium isf?

Sedan öppnar tydligen DoubleTree by Hilton Bangkok Ploenchit i oktober i år. Hur är läget för detta hotell? Är det något att överväga?

Sett till bäst poolområde, vilket av hotellen rekommenderar ni då?

Tack för all respons så här långt! :)
 

MartinH

Medlem
När de har poolparty på dt så blir man erbjuden att andvända poolen på hilton brevid. Loungen vet jag ej om man får andvända dock.
Senaste nyår, när det var pooloparty på Doubletree så fick man drinkar o snacks i baren på Hilton som ligger på marknivå mellan hotellen. Inte lounge alltså.

Sett till bäst poolområde, vilket av hotellen rekommenderar ni då?
Conrad har bäst poolområde. Millenium har utsikten. Doubletrees pool är intetsägande.
 

micsjo

Medlem
Betala extra för lounge på Conrad och Millenium?

På Millenium är frukosten i loungen på taket riktigt bra. Poolen är mer att betrakta som relaxområde med vatten dock. Ska du bo på Millenium så boka exec beroende på pris så klart. Kan ju inte vara ohemult dyrt.
 

Sebbef83

Medlem
Har endast bott på Conrad i Bangkok och var väldigt nöjd. Tycker inte det är värt att betala för frukosten då det val väldigt mycket folk, bra utbud dock men alldeles för mycket folk och för stressigt. Trevlig pool område.

I Singapore tycker jag Hilton var bättre än Conrad. Överlag var jag inte alls nöjd med Conrad, och loungen låg vid poolområdet vilket inte var trevligt. Frukosten var OK i bägge men inget jag hade betalt för.
 

Maja

Medlem
@Sebbef83 Tack för input. Frukosten har jag per automatik gratis via status så den får jag på köpet. Frågan är om det är värt att betala till för access till loungen eller ej i övrigt.

Vad var det som var bättre på Hilton i Singapore enligt dig?
 
Toppen