Senaste nytt

Hotellfråga? [överbokat]

Plocka en natt i New York, du har ju säkert vägarna förbi där

Jag vet inte om jag tyckte hotellet var sådär jättefint? Har i och för sig aldrig bott där ska inte uttala mig. (Om du syfta på Radisson Martinique on Broadway dvs.)
Finns ju en hel del fina hotell i London annars. :)

Behöver ju dock inte vara 1 natt för 50k utan kan ju ta 3 nätter a 15k. (fanns ju en del helt okej hotell för 15k)
 
Last edited:
The squad went straight o the team hotel - Radisson Blu- where they will rest until this evening, when they are due to train at Celtic Park at 20.00. Tata Martino and Cesc Fàbregas will give a press conference before training at 19.15.

Källa: fcbarcelona.com

Ja, då var det klart varför man blev utkastad i alla fall. Visste att dom skulle bo där. Därav min bokning.
Egentligen rätt sjukt att man kan bli utkastad som Club Carlson Gold dock? :p

(Ps. Jag är dock nöjd med mina 50.000 i kompensation så jag klagar absolut inte.)
 
Last edited:

Agö

Medlem
The squad went straight o the team hotel - Radisson Blu- where they will rest until this evening, when they are due to train at Celtic Park at 20.00. Tata Martino and Cesc Fàbregas will give a press conference before training at 19.15.

Källa: fcbarcelona.com

Ja, då var det klart varför man blev utkastad i alla fall. Visste att dom skulle bo där. Därav min bokning.
Egentligen rätt sjukt att man kan bli utkastad som Club Carlson Gold dock? :p

(Ps. Jag är dock nöjd med mina 50.000 i kompensation så jag klagar absolut inte.)

Var tanken inte att du skulle åka dit?
 
Hur har det gått för dig att hitta annat hotell? För jag antar att du kommer resa till Glasgow ändå?

Att hotell överbokar är inget nytt. Man räknar alltid med ett visst antal no show. I detta fall måste dem varit rejält överbokade om man väljer att "turna" gäster så tidigt som 1 vecka innan, för visst var så fallet? Vid en turn-away. Dvs, man får bo på ett annat hotell är praxis i Sverige att man ska få bo på ett motsvarande hotell med motsvarande standard. Det behöver inte nödvändigtvis vara inom samma kedja. Att du fick ett erbjudande att bo på ett Park Inn istället för Radisson ser jag som en ren degradering. Lite som att du är inbokad på Radisson Royal Viking, men får bo en natt på Adlon hotell.
Hade jag varit du hade jag begärt fri vistelse på det nya hotellet, samt kompensation för "degraderingen". De sitter djupt i sk&%en och måste lösa detta. Att de kommer vara fullbokade och få en hög RevPar vet vi alla att så kommer att få. Då ska vi som konsumenter dra nytta utav deras situation. Vi "hjälper och ställer upp" mot en generös kompensation.

Hur som haver, hoppas i vilket fall att du hittat annat boende om du reser dit eller att du hittar något toppenhotell du kan bo för dina CC poäng =)
 

Senator

Moderator
Ja. Inga problem.

Jag tänkte på en sak om det med att Barcelona bor det. Det kan vara så enkelt att säkerhetsansvariga på UEFA och Barcelona FC ställde en del krav mot hotellet som gjorde att man fick lägga om sitt upplägg. Allt som har med Glasgow att göra är jo relativt high risk, och går man en gata fel från Radisson kan det lätt bli stökigt. Hotellet ligger jo på en ganska busy gata, och kanske man inte vill ha så mycket folk där med tanke på Barcelonas profil.

Senast jag bodde där gick jag ner "fel* gata till en pub, och det tandlösa leende från kvinnan som kunde har varit allt mellan 35-65 år skrämde skiten ur mig, och jag är jo en rätt stor kille på 192cm och 105kg :)

Någon gång runt 2005 eller 2006 skulle jag till Grenoble i tjänsten och då urvalet hotell i Grenoble är så uselt bodde jag på Hilton i Lyon och körde bil nästa morgon i stället. Hade inget koll, men insåg att CSKA Moskva bodde också på hotellet, då flera våningar var avspärrade och det vimlade av bredaxlade män med snäckor i örat. Jag tror allt detta har blivt värre..

20min innan matchstart bjöd hotellet mig på matchbiljett och jag åkte dit :) Ibland är det bra med statuskort på hotell och flygbolagen :)
 
Toppen