Senaste nytt

Hotell utan ström, hur fungerar det 2020?

jumbooze

Medlem
Hej,
Sitter nu i Texas på ett strömlöst hotell och har lite tankar och frågor, då vi har många tekniska människor här så tänkte jag passa på.

Strömmen gick för 20 minuter sedan på detta HGI.

Låsen på dörren är ju med plastkort, drivs kortblipparen på dörren med batteri, dvs kommer jag tillbaka in på rummet om jag går ut?

Telefonen funkar inte så man kan inte fråga receptionen.
 
Hej,
Sitter nu i Texas på ett strömlöst hotell och har lite tankar och frågor, då vi har många tekniska människor här så tänkte jag passa på.

Strömmen gick för 20 minuter sedan på detta HGI.

Låsen på dörren är ju med plastkort, drivs kortblipparen på dörren med batteri, dvs kommer jag tillbaka in på rummet om jag går ut?

Telefonen funkar inte så man kan inte fråga receptionen.

De vi har på jobbet går på batteri (till lägenheter), så jag skulle gissa att det är likadant på hotell. Det lättaste är kanske att prova (med öppen dörr om du är ensam) ;)
 

lucasd

Medlem
Hej,
Sitter nu i Texas på ett strömlöst hotell och har lite tankar och frågor, då vi har många tekniska människor här så tänkte jag passa på.

Strömmen gick för 20 minuter sedan på detta HGI.

Låsen på dörren är ju med plastkort, drivs kortblipparen på dörren med batteri, dvs kommer jag tillbaka in på rummet om jag går ut?

Telefonen funkar inte så man kan inte fråga receptionen.
De flesta går på batteri. För att man ska kunna komma tillbaka till rummet igen.

Ett enkelt knep, om du vill testa, är ju att försöka låsa upp dörren med kortet medans du har dörren öppen :)
 

rvarttinen

Medlem
Har hittat ett och annat på hotellrum vad gäller hantera strömlöshet, bland annat ficklampor men även stearinljus och tändstickor ... hör väl inte vanligheterna.
 

JochenS

Medlem
Har hittat ett och annat på hotellrum vad gäller hantera strömlöshet, bland annat ficklampor men även stearinljus och tändstickor ... hör väl inte vanligheterna.
Inte helt dumt när det finns. Har varit med om att utrymma ett helt strömlöst hotell under brandlarm i Hongkong på natten, det var rätt obehagligt i mörkret.

Bodde nyligen på hotel Jen Tanglin i Singapore och där var rummet utrustat med rejäla ficklampor.
 
Toppen