Senaste nytt

Hotell nära Oslo Gardermoen flygplats?

Tockstew

Medlem
Hej!

Vi (2 vuxna och 2 barn) behöver övernatta på Gardermoen. Vilket hotell rekommenderas? Vårt flyg går tidigt så det är viktigt med närhet till terminalen. Behöver inte vara ett lyxalternativ men till rätt pris funkar det också! Har även hört att shuttlebussen är dyr, någon som vet?

Tacksam för tips!

Tock
 
Last edited:

Agö

Medlem
Välj i vart fall inte Radisson Blu Gardermoen (även om det är några hundra meter från terminalen). Riktigt dåligt imo.
 

ulagun

Medlem
Välj i vart fall inte Radisson Blu Gardermoen (även om det är några hundra meter från terminalen). Riktigt dåligt imo.

Detsamma gäller Best Western Airport Hotel, riktigt basic, BW Diamond kort hjälpte inte upp det hele. Aldrig mer!
Dessutom strulade shutteln så vi fick ta en hiskeligt dyr taxi.
Men eftersom jag ofta tar sent kvällsflyg CPH-OSL vore det välkommet om någon funit en "pärla" bland hotellen runt Gardemoen
 

skydiver

Medlem
Jag brukar bo på Scandic, men det är väl mest för att jag är medlem och samlar poäng där och har TopFloor vilket ger en del fördelar. Kräver dock skyttelbuss, som kostar pengar (70 NOK per person enkel väg, osäker på hur barn hanteras)
När jag behöver nära till flygplatsen för nattarbete blir det ParkInn som inte kräver buss. Oftast ganska mycket dyrare dock.
Scandic har bättre trådlöst internet. ParkInn har 1Mbps gratis och 2Mbps för 40 NOK... Frukostbufféerna är ganska likvärdiga skulle jag säga. Rumstandarder också. (Även om det stör mig att det inte finns strykjärn på ParkInn...)
 

Agö

Medlem
Hittills låter det inte bra......dyrt och dåligt kanske sammanfattar det hela eller?

Tack ändå!

Ja, Radisson Blu är dessutom hutlöst dyrt (men det gäller ju för det mesta i Norge). Det brukar vara svårt att få ett slitet standardrum för under 2000 SEK. Deras familjerum brukar ligga på ca 2400-2500 NOK. I priset ingår förvisso såväl frukost som internet så det kanske ryms inom din budget. Om vi pratar om en övernattning där det viktiga är närheten till terminalen är det väl OK.
 

ulagun

Medlem
Hittills låter det inte bra......dyrt och dåligt kanske sammanfattar det hela eller?

Tack ändå!
Komplettering till mitt BW omdöme.
Numera stuntar jag i Airport hotels runt Gardemoen med shuttlar som man aldrig riktigt vet när de går.
Tar istället Flytoget in till Sentralstationen, 20 minuter. Korsar Jernbanetoget 2 minuter och bor på alldeles utmärkta Clarion Royal Christiania.
Tidsmässigt så är det nog ungefär detsamma.
Flytoget blir dyrt när man reser privat. Vanliga NSB är avsevärt billigare och tar bara ca. 5 minuter längre tid, gäller dock att tidtabellen stämmer. Går inte lika ofta som Flytoget
 
Toppen