Senaste nytt

Hotell nära Chicago O'Hare flygplatsen?

sembl

Medlem
Jag har bott på DT Rosemont då det tar ca 10 min att promenera till outleten och med bra shuttle service från ORD. Fräscht och bra frukost. Tror jag betalade $89 på corp rate.
 

Avgeek

Medlem
Jag har bott på DT Rosemont då det tar ca 10 min att promenera till outleten och med bra shuttle service från ORD. Fräscht och bra frukost. Tror jag betalade $89 på corp rate.
Vi har bokat det här hotellet och bor i början på juli. Rapporterar tillbaka :)
 

Bridgeman

Medlem
Jag & Fru Bridgeman kommer att övernatta på Hilton ORD den 18/6 -19/6 jag kan återkomma om standard. Fortsätter därefter till SFO tidigt den 19/6.
 

011430121

Medlem
Jag bodde på Hilton ORD en natt i vintras, perfekt läge vid flygplatsen bara att ta tåget, stationen ligger i princip i hotellet, vill minnas att även T-banan in till stan hade station i hotellet, turen in till stan tar ca. 40 minuter.Det var lång check in kö för gäster som inte var medlemmar i Hilton Honors, som medlemmar tog det mindre än 1 minut. Fick ett rum mot plattan utan att betala extra, tror de tog 15 $ i vanliga fall. Frukosten var väl inget att skriva om, därför jag det inte. Om man ville inmundiga något i baren och samtala med te.x. en medresenär så går det inte ljudnivå på över 110 db. Kan tänka mig att bo på hotellet vid ankomst eller avgång i framtiden.
 

troligt

Medlem
En snabb återkoppling på vår (korta) vistelse på Hilton Gardern Inn - Chicago O'Hare;

När vi hämtat våra väskor på flygplatsen fanns en telefon som gick direkt till hotellet (eller de Hilton hotell som finns i området) och efter att vi berättat hur många vi var och vilken terminal vi var vid så skulle de se till att nästa transfer även stannade till vid vår terminal.

Vi gick ut, väntade kanske 10-15 minuter och fick sedan åka en kort transfer till hotellet.

Hotellet i sig var på inget sätt speciellt, det var ett helt standard Hilton Garden Inn - men rummen hade bra storlek, de var rena och fräscha, check-in och check-out gick snabbt och smidigt, transfern fungerade bra och frukosten var faktiskt en bit över standard för att vara USA. Som ett prisvärt övernattningshotell mellan två flighter så fungerade detta alldeles utmärkt.

Mvh,

Daniel
 

Sir Lemon

Medlem
Hej vänner! Ankommer från Sverige en kväll i mars 2020. Har sedan lägenhet och boende ca 15 km från Ohare för jobb i 8 veckor men inget boende första natten. Fint hotell i närheten eller på flygplatsen skulle vara nice att sova ut på. Har ngt tips tillkommit sedan tråden 2016? Har amex plat och därmed hotell-statusnivåer/kedjor det inbjuder till.
 
Toppen